دستگیری متهم به سرقت کارت های بانکی در سرخس
دستگیری متهم به سرقت کارت های بانکی در سرخس
فرمانده انتظامی سرخس از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با سرقت کارت‌های بانکی اقدام به سرقت 100 میلیون ریالی از شهروندان کرده بود.

به گزارش نسیم سرخس، سید محمود علائی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان و طی شکواییه ای اظهار داشت کارت بانکی اش مفقود و اکنون متوجه شده است که طی چند مرحله مبلغ ۱۰ میلیون تومان از حساب وی کسر شده است.

وی افزود: به محض دریافت این پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز و در مدت کوتاهی با بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ علائی تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی های قضایی این متهم دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس عنوان داشت از آنجایی که معمولا شهروندان هنگام خرید اقدام به فاش کردن رمز کارت بانکی خود می کنند، پس از شنیدن این رمزها، اقدام به ربودن کارت بانکی کرده و در ادامه با مراجعه به مغازه های مختلف اقدام به دریافت وجه نقد و تخلیه کلیه مبالغ موجود در کارت ها کرده است.

این مقام انتظامی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد؛ رمز کارت های بانکی صرفا بایستی توسط خریدار وارد شود و شهروندان به هیچ عنوان نباید رمز کارت های بانکی خود را فاش و یا در اختیار سایر قرار دهند، همچنین در صورت مفقودی بلافاصله اقدام به انسداد کارت کرده و به فروشندگان عزیز نیز اکیدا توصیه می شود تحت هیچ شرایطی به افراد ناشناسی که با کارت های بانکی تقاضای وجه نقد می کنند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده این افراد حتما پلیس را از طریق تلفن ۱۱۰ مطلع کنند.

گفتنی است، ضمن عودت وجوه سرقتی به مالباخته، متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/