دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی/ هیچ‌گونه آدم‌ربایی و کودک‌ربایی در سرخس نداشتیم
دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی/ هیچ‌گونه آدم‌ربایی و کودک‌ربایی در سرخس نداشتیم
جهانی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در تلگرام کرده بود.

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان، فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و انتشار شایعات بی پایه و اساس می‌کرد شناسایی و پیگیری موضوع به صورت ویژه به این پلیس محول شد.

وی افزود: با توجه به اینکه فرد مورد نظر با انتشار شایعات بی پایه و اساس موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش و احساس امنیت روانی خانواده‌ها شده بود، کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و دستگیر کنند.

دادستان سرخس تصریح کرد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده، متهم در مواجهه با ادله محکم پلیس به جرم خود اعتراف و ضمن بی پایه و اساس خواندن ادعاهایش در این کانال تلگرامی، علت ارتکاب این فعل مجرمانه را تاثیرپذیری از شایعات منتشر شده در فضای مجازی و کانال های تلگرامی دیگر عنوان کرد.

جهانی با اشاره به انتشار برخی شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی و ایجاد نگرانی در بین خانواده‌ها گفت: تاکنون هیچ‌گونه پرونده کودک‌ربایی در سطح شهرستان نداشتیم.

وی در پایان با اشاره به آثار سوء انتشار برخی شایعات در تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناامنی روانی در جامعه تصریح کرد: دستگاه قضایی مدافع حقوق عامه بوده و با افرادی که قصد برهم زدن امنیت روانی جامعه را داشته باشند برخورد قاطع قانونی می‌کند.

انتهای پیام/