دستور ویژه دادستان سرخس برای پلمپ ۱۱ بنگاه املاک و اتومبیل/ ۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۸ اخطاریه صادر شد
دستور ویژه دادستان سرخس برای پلمپ ۱۱ بنگاه املاک و اتومبیل/ ۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۸ اخطاریه صادر شد
در دومین گشت مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان سرخس، از سوی دادستان عمومی و انقلاب سرخس دستور ویژه برای پلمپ 11 واحد صنفی بنگاه املاک و اتومبیل فاقد پروانه فعالیت صادر شد؛ همچنین 2 واحد صنفی متخلف پلمپ و 8 اخطاریه صادر شد.

حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، در آغاز فعالیت دومین گشت مشترک ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: بررسی فعالیت‌های اصنافی که با سلامت مردم در ارتباط هستند، مهم‌ترین هدف و اولویت گشت‌های مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان است.

وی افزود: منظور از سلامت تنها سلامت جسمی نیست، بلکه منظور و هدف ما تمامی ابعاد سلامت همچون سلامت روحی و روانی، سلامت سرمایه، مال و زندگی مردم و سلامت بهداشت محیط است.

جهانی تأکید کرد: برای تأمین امنیت خاطر مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه بحث بازار و قیمت کالاها به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی بازار شهرستان را کنترل می‌کنیم، چراکه به فرموده بزرگان دین مشکلات مردم نعمت‌های الهی هستند که به‌سوی ما می‌آیند و نباید از آن‌ها غافل شویم.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس ضمن تشکر از همکاری اصناف، از واحدهای صنفی که در بازدیدها مشکلی نداشتند قدردانی و از آن‌ها به‌عنوان حبیب‌الله واقعی یاد کرد.

کاسبان انقلابی و باانصاف معرفی می‌شوند

وی تصریح کرد: موافقت خود را با طرح اداره صمت مبنی بر معرفی کاسبان انقلابی و باانصاف در پایان هر دوره اعلام می‌کنم و به واحدهای صنفی که همکاری نداشتند و بعضاً در زمان حضور تیم گشت در خیابان واحدهای خود را تعطیل می‌کنند هشدار جدی می‌دهیم که در گشت‌های پیش رو حتماً چنین واحدهایی به‌صورت قانونی بازگشایی و بازرسی می‌شوند.

جهانی ضمن رئیس اداره صمت سرخس به‌عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار برای پیگیری و دعوت اعضای مرتبط با اجرای گشت‌های مشترک، از تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بازرسان اتاق، شبکه بهداشت و اماکن نیروی انتظامی برای این همکاری قدردانی کرد.

دستور ویژه برای پلمپ ۱۱ بنگاه املاک و اتومبیل

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: برای حفظ سلامت سرمایه و مال مردم دستور ویژه برای پلمپ ۱۱ واحد صنفی بنگاه املاک و اتومبیل فاقد پروانه کسب صادر شد.

وی یادآور شد: متأسفانه بیشترین پرونده‌ها به علت عدم آگاهی برخی از بنگاه‌داران از قوانین مربوطه و عدم آشنایی به حقوق مردم در دادگستری دایر است.

جهانی تأکید کرد: مردم برای حفظ مال و سرمایه خود و به خطر نیفتادن آن‌ها به بنگاه‌های معتبر دارای پروانه کسب مراجعه کنند، چراکه این بنگاه‌ها قبل از دریافت پروانه کسب، پروانه تخصصی معتبر دریافت می‌کنند.

۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۸ اخطاریه صادر شد

علی‌اکبر اکبری سرپرست اداره صمت شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گشت مشترک تنظیم بازار برای کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد اصناف و اتحادیه‌های مربوطه است و بیشترین مشکل و گزارش مردمی از بازار به‌واسطه عدم درج قیمت کالاها، بالا بودن قیمت‌ها، عدم رعایت مسائل بهداشتی و نداشتن پروانه کسب که بالاترین رقم تخلف به موضوع بوده به این اداره رسیده و در دستور کار برای پیگیری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازار فقط منظور شهر سرخس نیست و به‌زودی از اصناف شهر مزداوند و روستاهای شهرستان نیز بازدید جامعی خواهیم داشت.

اکبری ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی امام‌جمعه و فرماندار شهرستان برای اجرای درست قانون، حضور دادستان عمومی و انقلاب سرخس را در برنامه گشت‌های مشترک قوت قلب دستگاه‌های نظارتی و دولتی دانست و عنوان کرد: مردم و بازاریان بدانند ما حامی و مدافع منافع هر دو طرف هستیم و بایستی مردم از نحوه فعالیت بازاریان ما به‌عنوان ولی‌نعمتان مطلع باشند.

رئیس اداره صمت سرخس تصریح کرد: در این گشت مشترک از ۱۲ واحد صنفی به‌صورت تخصصی بازدید که منجر به پلمپ دو واحد صنفی و تذکر به ۸ واحد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه پرونده اصناف متخلف برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، بیان کرد: عمده‌ترین تخلفات این اصناف نداشتن پروانه کسب و فعالیت و عدم رعایت مسائل بهداشتی است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس