در شهرستان سرخس شاهد مدیریتی جهادی نیستیم/ ثروتمندترین شهرستان هستیم ولی رتبه اول بیکاری را داریم
در شهرستان سرخس شاهد مدیریتی جهادی نیستیم/ ثروتمندترین شهرستان هستیم ولی رتبه اول بیکاری را داریم
امام جمعه سرخس اظهار کرد: در شهرستان سرخس شاهد مدیریت جهادی نیستیم و در حالی که ثروتمندترین شهرستان هستیم، بالاترین آمار بیکاری را داریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره تحکیم بنیان خانواده گفت: یکی از عواملی که می تواند باعث تحکیم بنیان خانواده شود، ارتباط زن و شوهر با بستگان یکدیگر است.

 

وی اذعان کرد: دیدار اقوام و خویشان با یکدیگر حسنه دارد و رفت و آمد آن ها دارای اجر عظیم است.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: به جلسات متعدد و مباحث کارشناسی نیاز است تا شعار سال به خوبی تبیین شود و برای تحقق آن هیچ عنصری بهتر از پشتیبانی و پشتوانه مردمی برای دولت های نبوده است.

 

حجت الاسلام ارژنگ ادامه داد: امروز یکی از عوامل اقتدار دولت حضور مردمی است.

 

خطیب نمازجمعه سرخس تصریح کرد: در فتنه های ۷۸ و ۸۸ اگر حضور مردم نبود و اگر حماسه ۹ دی ایجاد نمی شد، چه اتفاقی می افتاد؛ اکنون دشمن یکی از علت هایی که از گزینه های روی میز استفاده نمی کند و مجبور به مذاکره شده است، علت اصلی آن حضور مردم در عرصه های مختلف است و دشمن نیز به آن اعتراف می کند.

 

وی اذعان کرد: اگر دولت ما که بی بدیل ترین دولت در دنیاست با آن ویژگی های اسلامی و مردمی در کنار ملت قرار بگیرد، دیگر هیچ قلدری اجازه زورگویی به کشورمان را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام ارژنگ افزود: عده ای در داخل و خارج از هم اکنون به دنبال این هستند که در آستانه انتخابات جامعه را دوقطبی و دوگروهی کنند که باید هوشیار بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه هم دلی بدون پیاده سازی عدالت امکان پذیری نیست، تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب هستیم و تا نظام اداری ما اصلاح نشود، تا شایسته سالاری نباشد، تا جلوی باندبازی را نگیریم و تا مدیران لایق بر سر کار نیایند، عدالت برقرار نمی شود.

 

وی به مشکلات شهرسان سرخس اشاره کرد و افزود: در شهرستان سرخس شاهد مدیریت جهادی نیستیم؛ از نظر بودجه بعد از مشهد رتبه اول را داریم اما نرخ بیکاری شهرستان از همه جا بیشتر است.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: با روزمرگی و بی حالی نمی توانیم به جایی برسیم و در حالی که ثروتمندترین شهرستان هستیم، بالاترین آمار بیکاری را داریم.

 

حجت الاسلام ارژنگ با تاکید بر اینکه تقسیم مردم به افراطی و معتدل مانع همدلی می شود، بیان کرد: کسانی که چاپلوسی می کنند، عیب را نگویند و انتقاد نکنند، به فرمایش امام علی (ع) عدو و دشمن هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اتفاق فرودگاه جده و تعرض دو پلیس سعودی به دو نوجوان ایران و تجاوز آل سعود به مردم مظلوم یمن گفت: سعودی ها بی ادبند و این اخلاقی که از آن ها در مورد دو نوجوان ایرانی سر زد از هیچ حیوانی سر نمی زد، این سعودی های ملعون به مردم بی گناه و مظلوم یمن حمله کردند و انشاالله، به زودی یمن، گورستان آل سعود خواهد شد.

انتهای پیام/ب