درخشش رزمندگان اسلام در خرمشهر از نشانه های قدرت ایمان بود
درخشش رزمندگان اسلام در خرمشهر از نشانه های قدرت ایمان بود
امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: درخشش رزمندگان اسلام در خرمشهر از نشانه‌های قدرت ایمان بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: توسل به پیامبر اسلام و استغفار کردن، انسان را از عذاب الهی دور می‌کند و ابزار مطمئنی برای آمرزش گناهان هستند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: ماه شعبان ماه پیامبر خدا است و باید در این ماه او را یاری کنیم و برای آمرزش گناهانمان از آن حضرت طلب بجوییم.

 

وی ادامه داد: قرائت مناجات شعبانیه که سراسر آن درود فرستادن بر پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، استغفار کردن و صدقه دادن در ماه شعبان بسیار سفارش شده است.

 

اکبری نیا با تبریک ولادت باسعادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان گفت: مظهر تجلی انتظار فرج و نشان دادن ابراز محبت به حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان اتفاق می‌افتد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: مظهر عبادی الصالحین که در قران به آن اشاره شده است، همان یاران حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان هستند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان داشت: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام اگر یک روز از دنیا باقی‌مانده باشد، خداوند متعال آن روز را آن‌قدر طولانی می‌کند تا مرد صالحی از اهل‌بیت علیهم‌السلام بلند شود و زمین را پر از عدل و داد کند.

 

وی به واژه‌های انتظار و منتظر اشاره و تصریح کرد: انتظار سیر و سلوکی است که از ظاهر شروع می‌شود و به باطن می‌رسد و انسان مؤمن و منتظر ظاهر خودش را به باطن که اصل انتظار است، می‌رساند.

 

اکبری نیا ادامه داد: انتظار فرج یک فریضه واجب بوده و بهترین اعمال امت نام برده شده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: هر کس که مشتاق است از یاران امام زمان (عج) باشد باید تهذیب نفس داشته و در سختی‌ها صبر پیشه کند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس عنوان کرد: انتظار واقعی فرج مقابله با دشمنان اسلام و صبر در هنگام سختی‌ها است.

 

وی ویژگی‌های معرفتی، عاطفی و انتظار رفتاری و عملی را از ویژگی‌های فرد منتظر عنوان کرد و افزود: انسان منتظر باید دغدغه درست انجام دادن اعمالش را داشته باشد و باید بسنجیم که چقدر برای آرامش امام زمان (عج) تلاش کرده‌ایم.

 

اکبری نیا  در ادامه مهم‌ترین وظیفه علما و نخبگان را جهاد تبیینی در برابر طاغوت‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان از اسلام شجاع و مقتدر هراس دارند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس در پایان با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: درخشش رزمندگان اسلام در خرمشهر از نشانه‌های قدرت ایمان بود.

انتهای پیام/