خنثی‌سازی تحریم‌ها تهدید زدا و رفع تحریم تهدید زا است/ «برجام» نام خوشی برای ملت ما ندارد
خنثی‌سازی تحریم‌ها تهدید زدا و رفع تحریم تهدید زا است/ «برجام» نام خوشی برای ملت ما ندارد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها تهدید زدا و رفع تحریم تهدید زا است و اگر خنثی‌سازی تحریم‌ها را داشته باشیم، دست تهدید و تحریم دشمن را برای همیشه از کشورمان قطع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: کلام بصیرت آفرین مقام معظم رهبری را باید بارها بخوانیم و با اشاره ایشان مسیر حرکتمان را ترسیم کنیم.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه «برجام» نام خوشی برای ملت ما ندارد، افزود: اگر قرار است، تحریم‌ها برداشته نشود، برگشت آمریکا هم به این توافق برای ما چیزی جز ضرر ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کار مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کار عقلانی و درستی بود، عنوان کرد: اگر به دفاع موشکی و قدرت موشکی‌مان که به ما قدرت می‌دهد، تکیه نکنیم، دشمن به ما جسارت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تقویت قدرت دفاعی را دستور صریح قرآن دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آخرین و پیشرفته‌ترین پهباد دشمن را سرنگون کرد و این قدرت ما محاسبات دشمن را تغییر داد.

خطیب نماز جمعه سرخس تحریم‌ها را خیانت علیه ملت ایران برشمرد و گفت: مسئولان ما باید نسبت به خنثی‌سازی تحریم اقدام کنند؛ اگر تحریم را خنثی کنیم، ۸۰ درصد مشکلات ما حل می‌شود، درحالی‌که اگر رفع تحریم داشته باشیم فقط ۲۰ درصد مشکلات را می‌توانیم حل ‌کنیم.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: خنثی‌سازی تحریم یعنی خودمان بسازیم و از فرصت‌ها کمال استفاده را ببریم و رفع تحریم یعنی هرچه داریم خام فروشی کنیم و این برای ما تهدید زا است.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها تهدید زدا و رفع تحریم تهدید زا است؛ اگر خنثی‌سازی تحریم‌ها را داشته باشیم، دست تهدید و تحریم دشمن را برای همیشه از کشورمان قطع می‌کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه همان ایستادگی در مقابل ظالم بوده و این دستور صریح قرآن است؛ امروز این جمهوری اسلامی ایران است که به منطقه ثبات می‌دهد.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه مردم ما باید برای یک انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز آماده شوند، گفت: باید دولت جوان انقلابی روی کار بیاید که از جنس شهید حججی‌ها و سردار سلیمانی‌ها باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری درباره وقایع اخیر آمریکا و اوضاع آشفته این کشور تصریح کرد: آن سلبریتی‌ ها که دلشان برای آمریکا می‌سوخت چرا امروز که آمریکا در آتش می‌سوزد، به داد او نمی‌رسند.

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: آن‌هایی که یک روزی پا روی پرچم آمریکا نمی‌گذاشتند، امروز باید از اتفاقات آمریکا خجالت‌زده باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عدم خرید واکسن از آمریکا و انگلیس تأکید کرد: نمی‌توانیم از ظالم‌ترین ظالمان امروز که آمریکا و انگلیس هستند، واکسن شفابخش بگیریم.

امام‌جمعه سرخس به سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس اشاره و تصریح کرد: مشکلات شهرستان سرخس یکی دو تا نیست و نیازمند یک مدیریت و کار جهادی است.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: مردم ما باید به‌صورت منطقی مشکلات را مطالبه گری کنند و مسئولان هم جهاد گونه به سمت رفع مشکلات حرکت کنند.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) چالش زمان خودش را شناخت و با بصیرت فاطمی با آن روبرو شد، اظهار کرد: در حقیقت قیام فاطمی را یاوران حضرت زهرا (س) در کربلا استمرار دادند.

وی افزود: امروز بصیرت فاطمی، شناخت استکبار و ایادی او و چالش‌های زمان است.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه سه چالش مهم امروز جهان، تروریسم، جهانی‌شدن و اشغالگری است، تصریح کرد: استکبار به دنبال حاکمیت فرهنگ غربی و دموکراسی غربی به‌جای حاکمیت نائب معصوم بر عالم است.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ فاطمی را به نسل حال و آینده منتقل کنیم باید به قرآن و عترت رجوع کنیم؛ کوچک‌ترین زاویه با رهبری آدم را عاقبت‌به‌خیر نمی‌کند.

وی بیان کرد: راه‌های انتقال فرهنگ فاطمی که خانه و خانواده، مساجد، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه است را باید سالم نگه داریم تا این فرهنگ منتقل شود.

انتهای پیام/