خطر رهاشدگی فضای مجازی امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند/ آمادگی سپاه برای راه‌اندازی شبکه مدرسان سواد رسانه در سرخس
خطر رهاشدگی فضای مجازی امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند/ آمادگی سپاه برای راه‌اندازی شبکه مدرسان سواد رسانه در سرخس
جلسه شورای فرهنگ عمومی سرخس ظهر امروز با موضوع آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با موضوع آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی در محل دفتر امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت‌های فضای مجازی در کشور برای آموزش دانش آموزان به‌درستی فراهم نشده است.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات افزود: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه، اما دولت برنامه مشخصی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ندارد و از این فضا غفلت شده است.

وی با بیان اینکه باید برای سه گروه آموزش سواد فضای مجازی داشته باشیم، تصریح کرد: معلمان، مدیران، خانواده‌ها و دانش آموزان باید آموزش‌های موردنیاز را برای ورود هوشمندانه به این فضا فرابگیرند و در این رابطه، آموزش‌وپرورش باید پیشگام باشد.

خطر رهاشدگی فضای مجازی امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه انحرافات عقیدتی در فضای مجازی از انحرافات اخلاقی خطرناک‌تر است، گفت: شبهات در فضای مجازی باید به‌روز مطرح و پاسخ آن داده شود.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: خطر رهاشدگی فضای مجازی در کشور امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند و ویروس خطرناک تلگرام بلای خانمان‌سوز برای خانواده‌ها شده است.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش باید برای ارتقای سواد فضای مجازی دانش آموزان برنامه مدون داشته باشد و نسبت به این فضا منفعل نباشد.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری مدیریت فضای مجازی است، چون تمام جامعه را از نوجوان و جوان تا افراد بزرگ‌سال درگیر کرده است و بسیاری از ارزش‌های ما را با خودش برده است.

جوانان انقلابی مدیریت فضای مجازی را به دست بگیرند

رجبی مقدم بیان کرد: اگر نیروهای انقلابی و ارزشی ما به‌عنوان سربازان پیش رو وارد فضای مجازی شوند و خوراک مناسب را در این فضا تزریق کنند، می‌توانیم از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم.

فرماندار سرخس عنوان کرد: باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشیم؛ امروز جوانان انقلابی ما همانند جنگ تحمیلی که درخشیدند، باید مدیریت فضای مجازی را نیز به دست بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فضای مجازی ساماندهی شود و خوراک فکری مناسب داشته باشیم، می‌توانیم در این فضا اثرگذار باشیم همان‌طور که در بسیاری از پویش‌های فضای مجازی امروز جبهه انقلاب پوزه دشمن را به خاک مالیده است.

رجبی مقدم ادامه داد: امروز معلمان ما اول باید آموزش‌های لازم را برای ورود به فضای مجازی ببینند و بعد دانش آموزان را در مسیر درست در این فضا قرار بدهند.

فرماندار سرخس اضافه کرد: در هر مدرسه امروز باید یک متخصص فضای مجازی داشته باشیم؛ امروز آموزش فضای مجازی یک اصل اساسی است.

آمادگی سپاه برای راه‌اندازی شبکه مدرسان سواد رسانه در سرخس

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه فضای مجازی امروز خانواده‌ها را درگیر مسائل جسمی، روحی و روانی کرده است، اظهار کرد: امروز یکی از تهدیدات ما در فضای مجازی عدم آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها نسبت به این فضا است.

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به راه‌اندازی نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی توسط مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا در همه مقاطع تحصیلی برای دانش آموزان و همچنین سایر اقشار جامعه، دوره‌های سواد فضای مجازی و سواد رسانه را با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم.

وی بیان کرد: بسیج و سپاه این آمادگی را دارد تا شبکه مدرسان سواد رسانه را در شهرستان سرخس راه‌اندازی کند؛ ضمن اینکه این ظرفیت وجود دارد تا برای هر قشری محتوای موردنظر را در فضای مجازی ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس