رئیس معاونت امداد مستضعفان آستان قدس گفت: رهبر معظم انقلاب از همان بند اول حکمشان بر خدمت به زائران و محرومان تأکید کردند و بر همین اساس تغییراتی در سازمان ایجاد شده و بر همین مبنا معاونت امداد مستضعفان آستان قدس شکل گرفت.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از  فارس، خاکساری قهرودی رئیس معاونت امداد مستضعفان آستان قدس در نشست خبری که پیش از ظهر (امروز شنبه ۲۳ مرداد) در دفتر روزنانه قدس برگزار شد، درباره خدمات و برنامه‌های در دست اجرای آستان قدس رضوی گفت: آنچه باعث تشکیل این معاونت شد، بنابر حکم رهبر انقلاب است که به منشور هفت‌گانه معروف شده و انتظاراتی ایجاد کرده است.

وی ابراز داشت: وقتی صحبت از طبقه محروم می‌شود گذران زندگی فرد در زمینه معیشتی هم بار فرهنگی دارد؛ این‌طور تصور نشود که وقتی به معیشت کسی فکر می‌کنیم، بر این باور باشیم که این کار فرهنگی نیست.

رئیس معاونت امداد مستضعفان آستان قدس عنوان داشت: آقای راشد یزدی در محفلی چند روز گذشته گفتند دو سه ماه پس از انقلاب خدمت امام رفتیم که خبرنگار آسوشیتدپرس به ایشان گفتند چطور است که مردم شما را این اندازه دوست دارند؟ امام فرمودند چون ما نوکر مردم هستیم و مردم نوکرشان را دوست دارند.

وی گفت: ما انتظار داشتیم موارد دیگری در حکم رهبر انقلاب باشد اما ایشان از همان بند اول بر خدمت به زائران و محرومان تأکید دارند. لذا با تاکید رهبر انقلاب در احکامشان تغییراتی در سازمان ایجاد شد و میتنی بر مواردی که خود ایشان اشاره داشتند، معاونت امداد مستضعفان آستان قدس شکل گرفت.

قهرودی اظهار داشت: توجه محوری به خدمت خصوصا به محرومان و تلاش به سمت و سو دادن به همه برنامه‌ها در راستای خدمت‌گذاری است و این اقدامات فقط منحصر به این معاونت نیست بلکه در همه برنامه‌های آستان قدس خدمت به زائران و محرومان حکم‌فرما خواهد بود.

وی درباره خدمات آتی آستان قدس اظهار داشت: زائرشهر و زائرسرا برای خدمت به زائران ایجاد خواهد شد که یک ماه پیش کلنگش زده شد و در مسیر اصلی ورود زائران به مشهد مقدس است. ظرفیت زائرشهر در مجموع ۲۰ هزار نفر است که فاز اول آن با گنجایش ۵ هزار نفر یک‌ساله آماده خواهد شد و کل مجموعه تا سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.

رئیس معاونت امداد مستضعفان آستان قدس یادآور شد: زائرسرا نیز با گنجایش ۴ هزار نفر در نزدیکی حرم ایجاد خواهد شد و یک هفته پیش کلنگش زده شده است برای افرادی که تاکنون به دلیل مشکلات مالی توفیق زیارت حرم امام رضا(ع) را نداشتند کمک‌هایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۰ هزار نفر امکان زیارت بارگاه مقدس آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) فراهم شده است، عنوان داشت: این زائران سه روز در شهر مقدس مشهد اقامت پیدا می‌کنند که آستان قدس محل اسکان و غذای آنها را تأمین می‌کند.

قهرودی تصریح کرد: خدمات درمانی به صورت رایگان برای این زائران انجام خواهد گرفت و  شبکه خادم‌یاران در سه استان خراسان رضوی و جنوبی و شمالی عملی شده و سازوکار آن تعریف خواهد شد. بر این اساس زمینه‌ها فراهم می‌شود تا افراد پس از ثبت‌نام و عبور از فیلترها در کانون‌های مردمی شهر خود به نیازمندان محل و استان خود و بیرون از استان خدمت کنند.

وی گفت: آستان قدس در حال ایجاد یک آشپزخانه به شکل کارخانه است. این طرح تا پایان سال رقم خواهد خورد. در فاز اول روزانه برای ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر در دو وعده و در فاز دوم به تامین غذا برای ۱۰۰ هزار نفر خواهیم رسید.

انتهای پیام/