حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
نوری‌زاده در بازدید از امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در جمع سرمایه‌گذاران چینی ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در حاشیه بازدید از امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی در جمع سرمایه‌گذاران چینی ضمن اعلام حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: ما نیازمند سرمایه‌گذاری فکری، نیروی انسانی و مادی هستیم و در این خصوص از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم و دست آن‌ها را به گرمی می‌فشاریم و مورد حمایت قرار می‌دهیم.

نوری‌زاده بیان کرد: سیاست اصلی دولت در شهرستان سرخس حمایت از روند توسعه‌ای منطقه ویژه و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس تاکید کرد: در همسایگی کشور ما جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند و کشور ما و سرخس شاهراه حیاتی لجستیکی برای  آن‌ها محسوب می‌شود و ما باید به نحو احسن از این ظرفیت بزرگ اقتصادی در جهت توسعه منطقه‌ای و ملی استفاده کنیم.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر نگاه ویژه به شرق و ارتباط اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های تمامی حوزه‌ها برای تولید ثروت و اشتغال با مناسبات با حوزه شرق است.

نوری‌زاده ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دروازه ورودی به آسیای میانه و چین است و هم اینک نیروی کار فراوان و ارزان به وفور در این مکان وجود دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در پایان خطاب به مدیران و مسئولان گمرک، راه آهن و پایانه‌ها که زنجیره اصلی مراودات لجستیکی در این منطقه هستند، تاکید کرد: ما باید تمامی سعی و تلاشمان را به‌کار گیریم تا با انجام صحیح کار در راستای برابری، برادری، دوستی و ضمن پرداختن به مشکلات سرمایه‌گذاران، سهولت و روان‌سازی خدمات را اجرایی کنیم تا رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در فضایی دوستانه و صمیمی می‌‎توانیم برنامه ها و اهداف دولت را در این منطقه اجرا کنیم و اثرات مطلوب و مثبت آن را نیز عاید مردم کنیم.

انتهای پیام/