حضور ۹ ورزشکار خراسان رضوی در المپیک و پارالمپیک برزیل/ کتاب شهدای ورزشکار خراسان رضوی به‌زودی منتشر می‌شود
حضور ۹ ورزشکار خراسان رضوی در المپیک و پارالمپیک برزیل/ کتاب شهدای ورزشکار خراسان رضوی به‌زودی منتشر می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با اقدام عملی در حوزه استعدادیابی و نخبه پروری، امسال شش ورزشکار از خراسان رضوی در پارالمپیک و سه ورزشکار نیز در المپیک برزیل حضور داشتند.

کوروش صبوریان در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نخبه پرروی و استعدادیابی جوانان در حوزه ورزش خراسان رضوی گفت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از دو سال گذشته موضوع نخبه پروری و استعدادیابی جوانان در حوزه ورزش را با جدیت پیگیری کرده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی از حدود ۱۰ سال گذشته هیچ ورزشکاری در المپیک‌ها نداشته است، افزود: با اقدام عملی در حوزه استعدادیابی و نخبه پروری، امسال شش ورزشکار از خراسان رضوی در پارالمپیک و سه ورزشکار نیز در المپیک حضور داشتند که اتفاق مهمی برای ورزش استان است.

 

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای چهار سال بعد قطعاً ورزشکاران بیشتری از خراسان رضوی در المپیک حضور خواهند داشت.

 

صبوریان به حوزه ورزش همگانی استان اشاره و اظهار داشت: با تمرکز بر ورزش همگانی و همکاری و تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شهرداری و آستان قدس رضوی صورت گرفت، در سال گذشته خراسان رضوی در حوزه ورزش همگانی اول کشور شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابیان اینکه در حوزه ورزش بانوان نیز در سال گذشته خراسان رضوی دوم کشور شد، افزود: در حوزه ورزش بانوان، خراسان رضوی در رتبه‌های پایین جدول بود که با برنامه‌ریزی‌های اساسی و فنی در این حوزه به این موفقیت دست یافتیم.

 

وی تصریح کرد: خراسان رضوی سال گذشته در حوزه ورزش قهرمانی سوم کشور، حوزه ورزش بانوان دوم کشور و در حوزه ورزش همگانی اول کشور شده است.

 

صبوریان به برنامه‌های اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال ۹۵ اشاره کرد و بیان داشت: امسال تمرکز اداره کل ورزش و جوانان استان بر سه حوزه بازی‌های بومی و محلی، ورزش شهرستان‌ها و ورزش بانوان است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه بابیان اینکه خراسان رضوی ۴۰۰ شهید ورزشکار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: امسال نخستین یادواره شهدای ورزشکار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: همچنین کتاب خاطرات و زندگی‌نامه شهدای ورزشکار خراسان رضوی به‌زودی چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/