حضور بازیگران خارجی زمینه‌ساز ناامنی در منطقه است/ حفظ و تقویت وحدت، نیاز مبرم امت اسلامی
حضور بازیگران خارجی زمینه‌ساز ناامنی در منطقه است/ حفظ و تقویت وحدت، نیاز مبرم امت اسلامی
حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تكرار فجایع تروریستی است، گفت: هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشكلات تروریستی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد، اظهار کرد: اقدام دولت کنونی ایران در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب در مسأله برجام، نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است که به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

امام جمعه سرخس افزود: عدم کرنش ایران در برابر خواسته آن‌ها و رد کردن هرگونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که برعکس آنچه آن‌ها تصور می‌کنند، پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران، برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات، جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خود آن‌هاست، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

وی با اشاره به نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌ بیان کرد: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: به‌همین‌منظور آمریکا تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است تا از یک‌سو ناامنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول‌سازی پیاده شود و از سوی دیگر با توجه به ناامنی به‌وجود آمده و خطر داعش، زمینه اقدامات نظامی محدود و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجیه کند؛ تهدیدی که اگر در نطفه خفه نشود، زمینه‌ساز ناامنی گسترده در داخل افغانستان شده و خطرات امنیتی گسترده همچون افزایش تهدیدهای داعش در منطقه را موجب خواهد شد.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است، گفت: هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه است.

امام جمعه سرخس با محکومیت این جنایات بزرگ، بر مجازات عاملان آن تاکید کرد و افزود: باید با استقرار امنیت کامل در سراسر افغانستان دیگر اجازه چنین جنایاتی داده نشود.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه امت اسلامی نیازمند حفظ و تقویت وحدت اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام در راس استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و نوکران آنان در اثر شکست‌های متعدد از جبهه مقاومت و در واقع از اتحاد مسلمانان به شدت عصبانی هستند و چون مارهای زخمی برای اختلاف‌ افکنی به شدت فعال شدند و راهی برای ماندن و حیات خود جز اختلاف افکنی به‌ویژه در بین شیعه و سنی نمی‌بینند، پس بیش‌ از هر زمانی ما احتیاج به حفظ وحدت و تقویت آن داریم و در زمان ما گناهی بالاتر از اختلاف‌ افکنی که خواست دشمنان است، نیست.

وی در ادامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را یکی از ستون‌های مهم امنیت کشور دانست و بیان کرد: به برکت نیروهای مسلح مقتدر و هوشیار به خصوص نیروی انتظامی مردم عزیز و بصیر ایران در امنیت به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از جان برکفان نیروی انتظامی و مرزبانان شهرستان از برنامه‌های خوب و تاثیرگذار هفته نیروی انتظامی که از جانب فرماندهی انتطامی و مرزبانی برنامه‌ریزی شده بود، به خصوص برنامه قرآنی انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی، سید جواد حسینی تقدیر کرد.

انتهای پیام/