حجم سد دوستی سرخس به ۷۶۰ میلیون مترمکعب رسید/ احتمال سرریز سد در اوایل خرداد
حجم سد دوستی سرخس به ۷۶۰ میلیون مترمکعب رسید/ احتمال سرریز سد در اوایل خرداد
رئیس اداره منابع آب سرخس با اشاره به اینکه ظرفیت سد دوستی سرخس هم‌اکنون ۷۶۰ میلیون مترمکعب است، گفت: همچنان ورودی آب به سد دوستی داریم و احتمالاً شاهد سرریز این سد تا اوایل خرداد امسال باشیم.

محمدرضا عبادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره سیلاب‌های اخیر در شهرستان سرخس اظهار کرد: دو تا سه سیلاب بزرگ را با سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ مترمکعب در ثانیه در سرخس داشتیم که ۲۰ تا ۳۰ درصد این سیلاب‌ها با استفاده از شبکه سد دوستی و انهار سنتی برای مصرف کشاورزی منتقل شده است‌.

رئیس اداره منابع آب سرخس افزود: متأسفانه مابقی سیلاب‌ها از کشور خارج شده است و درصورتی‌که سد شوریجه تکمیل شود این حجم آب ذخیره و برای مصرف کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خسارت زیادی نداشتیم، بیان کرد: دیواره رودخانه در نزدیکی روستای نوروزآباد در حال تخریب بود که با اقدام به‌موقع این دیواره ترمیم شد.

عبادی نژاد با اشاره به لایروبی‌های انجام شده، خاطرنشان کرد: با انجام این لایروبی‌ها شاهد بودیم که اراضی که از آب و سیلاب‌های کشف رود محروم بودند مانند روستاهای کندکلی و یازتپه از آب بهره‌مند شدند.

رئیس اداره منابع آب سرخس درباره ظرفیت آب سد دوستی سرخس تصریح کرد: ظرفیت آبگیری سد دوستی هم‌اکنون ۷۶۰ میلیون مترمکعب است و همچنان نیز ورودی آب به سد داریم.

وی اضافه کرد: اگر تا پایان اردیبهشت‌ماه همین مقدار ورودی به سد دوستی داشته باشیم احتمال دارد در اوایل خرداد این سد سرریز کند.

عبادی نژاد در پایان عنوان کرد: کشاورزان هرچقدر بتوانند از سرریز سد استفاده می‌کنند و مابقی وارد رودخانه می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس