حادثه حرم رضوی قطعه‌ای از جنگ ترکیبی همه‌جانبه دشمن علیه ایران
حادثه حرم رضوی قطعه‌ای از جنگ ترکیبی همه‌جانبه دشمن علیه ایران
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: دشمنان زخم‌خورده ما چون رژیم صهیونیستی و رژیم منحوس و شکست‌خورده سعودی و آمریکا می‌دانند در جنگ نظامی حریف ما نیستند، به همین دلیل تمامی ایادی آن‌ها در داخل و خارج بسیج شدند تا کشور ما را به آشوب بکشند و حادثه حرم رضوی قطعه‌ای از جنگ ترکیبی همه‌جانبه دشمن علیه کشورمان بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه خون پاک شهدا منتظر حضرت مهدی (عج) است، اظهار کرد: در کنار حرم امام رضا (ع) سربازان آن حضرت را قطعه قطعه کردند.

امام جمعه سرخس افزود: شهادت مظلومانه دو سرباز امام زمان (عج) و مجروح شدن سرباز دیگر را در حرم امام رضا (ع) به ساحت امام زمان روحی فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، جامعه روحانیت و ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

وی تصریح کرد: این ترور وحشیانه و هتک حرمت ساحت رضوی را به شدت محکوم می‌کنیم و از مسئولان قضایی و امنیتی می‌خواهیم با معرفی همه عاملان این حادثه و مجازات آن‌ها، دل‌های غمگین مردم را شاد کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: دشمنان زخم خورده ما چون رژیم صهیونیستی و رژیم منحوس و شکست‌خورده سعودی و آمریکا می‌دانند در جنگ نظامی حریف ما نیستند، به همین دلیل تمامی ایادی آن‌ها در داخل و خارج بسیج شدند تا کشور ما را به آشوب بکشند و حادثه حرم رضوی قطعه‌ای از این جنگ ترکیبی همه‌جانبه علیه کشورمان بود.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی، دو ماه در اثر شکست‌ها در برابر یمن، آتش بس تاکتیکی دارند تا ایران را به هم بریزند؛ اگر ترور دو  طلبه اهل سنت در هفته‌های قبل و حادثه شهادت دو طلبه شیعه و هتک حرمت حرم امام رضا (ع) را می‌بینیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه دشمنان بسیج شدند تا ایران امن را ناامن کنند، ایران متحد را تکه تکه کنند و ایران منسجم را به اختلاف بکشانند.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز شیعه و سنی متحدتر از قبل در رکاب مقام معظم رهبری در مقابل همه استکبار و ایادی آن‌ها تا آخرین نفس ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: پیاده نظام دشمن دست به کار شده و برخی سخنان اختلاف افکن را وارد می‌کند تا فضای کشور متشنج‌تر کند؛ ما با افغانی‌ها برادر هستیم و تیپ فاطمیون، داعش را زمین‌گر کردند و حادثه حرم زضوی نمی‌تواند هیچ خللی در برادری و دوستی ما با برادران افغانستانی وارد کند؛ پیاده نظام دشمن که یک روزی می‌خواستند ما را به جنگ در افغانستان با طالبان وادار کنند امروز به دنبال نهادینه کردن تفرقه در کشورمان هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: دشمن ما آمریکا، ایادی استکبار و صهیونیست‌ها هستند و مردم ما از شیعه و سنی متحد در برابر آن‌ها می‌ایستند.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا معیشت میلیون‌ها افغانی را تحت تاثیر قرار بدهند و می‌خواهند ارتباط ما با پاکستان را به هم بریزند؛ همگان شیعه و سنی باید در تحلیل‌ها دقت داشته باشند؛ قطعا عناصر تروریستی شناسایی و به مجازاتشان می‌رسند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه شهیدان اصلانی و دارایی عمران و آبادانی را به حاشیه شهر مشهد بردند، افزود:  این عناصر جهادی محور وحدت بین اقوام بودند و دشمن از این محور وحدت و محبت عصبانی بود.

وی ادامه داد: مردم ما با تشییع مثال‌زدنی دیروز و امروز ابن دو شهید و روحانی جهادگر ثابت کردند، با اوج مشکلات و تورم‌ها در پشت سر روحانیت ولایی چون اول انقلاب هستند.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: مردم ما با حضور گسترده در تشییع شهدای جهادی تو دهنی به همه دشمنان نظام و روحانیت زدند.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: شهیدان دارایی و اصلانی کارت شهادت و حیات طیبه «عند ربهم یرزقون» گرفتند که هیچ وقت تاریخ انقضا ندارد.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان سرخس گفت: از رئیس‌ جمهور مردمی و انقلابی که منت گذاشتند و تنها جایی که در سفرشان به خراسان رضوی آمدند، سرخس بود، از طرف مردم ولایی و انقلابی این شهرستان تقدیر و تشکر داریم؛ رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان سرخس به زیارت شهدای سرخس آمدند و با جمعی از مردم هم دیدار کردند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مطالبات مردم ما از رئیس جمهور این بود که فرماندار بومی شهرستان هرچه سریع‌تر معرفی شود و رئیس جمهور مردمی و مکتبی به قولشان عمل کردند و همچنین درباره مهار ریزگردها دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/