خانلو که ازسلامت جسمی کامل برخوردار بوده و به لحاظ شنوایی و بینایی مشکلی ندارد، اضافه می کند: 10 سال سن داشتم که پدرم برایم شناسنامه گرفت و دلیل تاخیر در اخذ شناسنامه ام نبود امکان ثبت و صدور آن بوده است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از ایرنا،’سید فیضل الله خانلو’با برگزاری جشن تولد ۱۱۶ سالگی خود در روستای بزین از توایع شهرستان خدابنده استان زنجان دور از هیاهو و دغدغه های شهری به خوشی و خرمی زندگی می کند.

پیرمرد ساکن روستای بزین شهرستان خدابنده در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، درباره راز طول عمر خود می گوید: همیشه از تغذیه سالم پیروی کرده ام و مصرف غذاهای طبیعی رااز قبیل آبگوشت، انواع لبنیات، میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی خود گنجانده ام.

وی یادآوری می کند: از کودکی به مصرف مواد غذایی سالم عادت داشتم و حتی از برنج نیز بسیار کم استفاده می کنم.

خانلو که ازسلامت جسمی کامل برخوردار بوده و به لحاظ شنوایی و بینایی مشکلی ندارد، اضافه می کند: ۱۰ سال سن داشتم که پدرم برایم شناسنامه گرفت و دلیل تاخیر در اخذ شناسنامه ام نبود امکان ثبت و صدور آن بوده است.

وی حاصل ۱۱۶ سال عمر خود را چهار پسر و دو دختر عنوان می کند و می گوید: نخستین فرزندم یک دختر ۷۰ ساله بود که از هشت سال پیش به دلیل بیماری فوت شد دختر دیگرم نیز در سنین ۴۴ سالگی فوت کرده است.

این پیرمرد ساکن روستای بزین شهرستان خدابنده ادامه می دهد: هم اکنون چهار پسرم در قید حیات هستند و به ترتیب ۶۷، ۵۴،۵۲ و ۴۸ سال سن دارند.

وی ابراز می کند: ۱۲۰ نوه، نتیجه و نبیره دارم و بزرگترین نوه ام ۴۶ سال و کم سن وسال ترین آن شش ماه دارد.

خانلو خاطر نشان می کند: در طول زندگی خود با پای پیاده به مکان مختلف حتی به زیارت امام حسین (ع) رفت بدون آنکه مشکلی بوجود آید.

دهیار روستای بزین خدابنده نیز با تایید این موضوع می گوید: بر اساس گفته ها و مستندات کافی سید فیضل الله خانلو ۱۱۶ سال سن دارد و در سلامت کامل بدون ابتلا به بیماری خاصی به زندگی خود ادامه می دهد.

روستای بزبن با ۵۵۰ خانوار یکهزار و ۹۰۰ نفر جمعیت دارد که باشهرستان خدابنده ۶۰کیلومتر، با بخش بزینه رود ۲۲ کیلومتر و با مرکز استان زنجان ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

استان زنجان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالغرب کشور واقع شده است.

انتهای پیام/