جشن ازدواج آسان ۱۰۰ زوج جوان سرخسی برگزار شد
جشن ازدواج آسان ۱۰۰ زوج جوان سرخسی برگزار شد
در آستانه ماه مهمانی خدا مراسم جشن ازدواج آسان 100 زوج جوان سرخسی به همت نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی، کمیته امداد سرخس و جمعی از خیرین در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در آستانه ماه مهمانی خدا شب گذشته مراسم جشن ازدواج آسان ۱۰۰ زوج جوان سرخسی به همت نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی، خیریه عین العباس علیه‌السلام مشهد و کمیته امداد سرخس در محل سینما شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا امام‌جمعه موقت سرخس در این مراسم اظهار کرد: کسانی که در سخت‌ترین شرایط تلاش می‌کنند تا مسئله ازدواج جوانان به سبک اسلامی و با شرایطی آسان برگزار شود، خدای متعال آن‌ها را بی‌نیاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امام امداد (ره) باید تلاش کند که پیشتاز ترویج ازدواج جوانان به سبک اسلامی و با شرایطی آسان باشد، بنابراین می‌طلبد که خانواده‌ها نیز دست‌به‌دست هم بدهند تا این شرایط فراهم شود.

امام‌جمعه موقت سرخس حفظ دین جوانان را از آثار ازدواج آسان عنوان کرد و افزود: ازدواج آسانی که گرفته می‌شود، مودت و محبت در خانواده‌ها را به همراه دارد و موجب فزونی روزی می‌شود.

در ادامه این مراسم سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این مراسم از ۷۰ روستای شهرستان سرخس زوج‌های جوان حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری جشن‌های ازدواج آسان موجب توسعه اجتماعی شهرستان، تقویت فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی و توانمندسازی جوانان سرخسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسمات کمک به کسانی است که آبرومند، با اصالت و با ریشه‌های خانوادگی اصیل هستند، اما به لحاظ مالی نیازمند این هستند که عزیزانی به آن‌ها کمک کنند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیته امداد افراد تحت پوشش را حمایت می‌کند، اما افرادی داریم که تحت حمایت نیستند و باید به داد آن‌ها رسید و این امر مهم کمک خیرین، معتمدان و مسئولان را می‌طلبد.

 

قاضی‌زاده هاشمی از پایگاه بسیج صاحب‌الزمان (عج) حوزه الزهرا (س) سپاه سرخس به‌عنوان پایه‌گذار این مراسمات در شهرستان تقدیر کرد و افزود: آقای مهندس فتاح رئیس کمیته امداد و خیرین زیادی کمک کردند تا این ۱۰۰ سری جهیزیه فراهم شود؛ حتی خیری داشتیم که کل سهم‌الارث خود را برای خرید این جهیزیه‌ها اهدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز مردمی‌ترین کار ایجاد فرصت‌های اشتغال و ازدواج برای جوانان است، عنوان کرد: خیرین عزیزی که در شهرستان و استان هستند باید همت کنند که این کار تداوم داشته باشد.

 

علیرضا دادمحمدی مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: همزمان با برگزاری جشن ازدواج آسان این ۱۰۰ زوج جوان، ۱۰۰ سری جهیزیه منزل نیز به این زوج‌های جوان اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس ارزش هر سری جهیزیه اهدایی را سه میلیون تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/