جریمه ۸ میلیون ریالی شکارچی اردک بلوطی در سرخس
جریمه ۸ میلیون ریالی شکارچی اردک بلوطی در سرخس
رئیس اداره محیط زیست سرخس گفت: شکارچی غیرمجاز که دست به شکار اردک بلوطی حمایت‌شده و حفاظت‌شده در این شهرستان زده بود، دستگیر و 8 میلیون ریال جریمه شد.

حسین اصلاحی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست سرخس حین گشت زنی در منطقه شکارممنوع نوار مرز و حاشیه رودخانه تجن و جنگل جهانبانی با همکاری پلیس در محور ورودی جاده جنگل موفق به دستگیری شکارچی پرندگان مهاجر شدند.

 

رئیس اداره محیط زیست سرخس افزود: از این شکارچی متخلف یک قطعه لاشه اردک بلوطی، یک قبضه سلاح شکاری و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال و مبلغ هشت میلیون ریال به‌حساب خزانه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست واریز شد.

 

روح‌الله سالارزئی کارشناس محیط زیست شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: تالاب‌های شهرستان هرساله میزبان هزاران پرنده مهاجر آب زی و کنار آب زی بوده که گونه‌هایی منحصربه‌فرد و در معرض خطر انقراض ازجمله آن‌ها است.

 

وی تصریح کرد: این پرندگان مهاجر هرساله از عرض‌های شمالی سیبری به عرض‌های پایین‌تر مهاجرت می‌کنند که متأسفانه این ذخایر ارزشمند هدف لذات زودگذر عده‌ای فرصت‌طلب می‌شوند.

 

اردک بلوطی از گروه اردک‌های غواص و از خانواده مرغابی است؛ این اردک اغلب در دریاچه‌ها، مصب رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سواحل پر گیاه زندگی می‌کند و لانه خود را در لابه‌لای علف‌زارها و نیزارهای انبوه کنار ساحل و ماند آب‌هایی که حاشیه پر گیاه دارند می‌سازد.

%d8%a7%d8%b1%d8%af%da%a9-%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%b7%db%8c

انتهای پیام/