جدیدترین تصاویر از عروس دریاچه های ایران
جدیدترین تصاویر از عروس دریاچه های ایران
دریاچه «بزنگان» سرخس بزرگترین و تنهاترین دریاچه طبیعی استان خراسان رضوی که یک اثر ملی محسوب می شود و عروس دریاچه های ایران نام گرفته است، حدود ۸۰ هکتار وسعت و ۱۲ متر عمق داشته که پس از خشکسالی در سال های اخیر اکنون با همت اهالی بزنگان به ۳۰ هکتار وسعت و دو متر عمق رسیده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، دریاچه «بزنگان» بزرگترین دریاچه طبیعی استان خراسان رضوی که یک اثر ملی محسوب می شود و عروس دریاچه های ایران نام گرفته است، در سال های اخیر مرگی آرام را سپری می‌کند.

خشکسالی های ۱۰ سال اخیر را می توان عامل اصلی کم شدن سطح آب دریاچه بزنگان دانست؛ در چهارسال گذشته تقریباً هیچ‌ سیلابی به دریاچه بزنگان وارد نشده است، ولی امسال با توجه به بارندگی‌ها می‌توان به روند افزایشی سطح آب دریاچه امیدوار بود.

بارندگی ها اخیر در شهرستان سرخس که سیلاب هایی نیز به همراه داشت و همت شبانه روزی مردم منطقه بزنگان باعث شد تا عروس دریاچه های ایران که در حال احتضار بود جانی دوباره بگیرد و زنده شود.

دریاچه بزنگان حدود ۸۰ هکتار وسعت و ۱۲ متر عمق داشته که پس از خشکسالی در سال های اخیر اکنون با همت و مهربانی اهالی بزنگان به ۳۰ هکتار وسعت و دو متر عمق رسیده است.

این دریاچه در ۱۳۰ کیلومتری مشهد و ۸۰ کیلومتری شهرستان سرخس و در جنوب رشته‌کوه‌های هزار مسجد قرار دارد و همواره زیستگاه گونه های نادر پرندگان مهاجر بوده است؛ وسعت این دریاچه حدود ۸۰ هکتار و عمیق‌ترین نقطه آن ۱۲ متر است.