مصاحبه اخیر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بالاخره راز اصلی تعطیلی ثریا را افشا کرد. همان چیزی که ثریایی ها با اشاره و کنایه می گفتند و از صراحت در بیان آن حذر می کردند. معلوم شد حکایت این روزهای ثریا همان حکایت فردو و نطنز و اراک است.
به گزارش نسیم سرخس، فارس نوشت: مصاحبه اخیر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بالاخره راز اصلی تعطیلی ثریا را افشا کرد. همان چیزی که ثریایی ها با اشاره و کنایه می گفتند و از صراحت در بیان آن حذر می کردند. معلوم شد حکایت این روزهای ثریا همان حکایت فردو و نطنز و اراک است.

بنابر مصاحبه حجت الاسلام پژمانفر، ظاهرا به ثریا گفته اند اگر می خواهی تعطیل نشوی از این پس فقط باید برنامه علمی پخش کنی و صرفا به مباحث علمی بپردازید و از طرفی چند ماهی است در تگنای مالی شدید هم قرار گرفته اند تا آنجا که بیش از سه ماه است که بچه های ثریا حقوق نگرفته اند، برنامه زنده شان هم یکی در میان و در ساعات نیمه شب پخش می شود و…

اما تعجب نکنید اگر از مسوولان رسانه ملی در خصوص تعطیلی ثریا بپرسید احتمالا به شما می گویند ثریا به هیچ وجه تعطیل نشده بلکه قرار است به صورت تخصصی به مباحث صرفا علمی بپردازد اساسا از ابتدا هم ماموریتش همین بوده است‌‌.‌..

اما این سخنان و این نمایشنامه برای ما چقدر آشناست…

پرده اول:

بعد از توافق هسته ای…

مسوولان مذاکره: سایت فردو نه تنها تعطیل نشده است، بلکه قرار است به مرکز تخصصی و علمی تحقیقات هسته ای و فیزیک تبدیل شود. مرکزی برای تولید ایزوتوپ های «پایدار» و فقط غنی سازی در فردو متوقف شده است از ابتدا هم قرار بود فردو صرفا مرکز تحقیقاتی باشد.

پرده دوم:

آب سنگین اراک هم تعطیل نشده است.‌ قرار است بهتر از آن را برایمان بسازند. تازه به صادر کننده آب سنگین در دنیا هم تبدیل شدیم و … راکتور قبلی کلا مشکلاتی هم داشت و قدیمی بود و کمی خطرناک. بهترش را قرار است بسازند…

پرده سوم:

متخصصان هسته ای و تیم همکاران شهید احمدی روشن امروز در صنعت فاضلاب و اداره ‌اوقاف مشغول به کارند.‌ اتهام اخراج آنها از سوی مدیران سازمان انرژی اتمی البته فقط یک اتهام بی اساس است.‌ خودشان رفته اند …. به این نتیجه رسیده اند (رسانیده شده اند) که باید بروند … جایشان همان در صنعت فاضلاب است.

پرده چهارم:

پروژه‌های فضایی در سه سال اخیر تعطیل نشده اند بلکه در صدر سخنرانی ها قرار دارند…. اما از بودجه تصویب شده شان در دو سال ابتدایی دولت یازدهم، فقط ۷ درصدش را پرداخت کرده اند….‌تعطیل شان نکرده اند، مجبور به تعطیل کردن شده اند …. پروژه ها و‌ پژوهشگاه های هسته ای و ‌ماهواره ای و…. هم همین طور…. رگ ‌حیاتی پروژه ها را که بودجه آنهاست، زده اند اما تعطیلشان نکرده اند… چرا که اعلام رسمی تعطیلی شان هزینه دارد! اتهام تعطیل کردن این پروژه ها به مسوولان اتهام بزرگ و بی اساسی است. قیمت نفت پایین آمده، بودجه فقط به اولویتها می رسد: اولویتهایی مثل حقوقهای نجومی، سفرهای خارجی، هزینه هتل مذاکرات، خرید هواپیما و ….

پرده آخر:

دکتر حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ۹۲ (گفتگوی ویژه خبری): آقای عابدینی! ما تعطیل کردیم؟! ما تکمیل کردیم.

اما همه این نمایشهای تکراری که توسط غربگراها و محافظه کاران علیه پیشرفتهای انقلابی این ملت اجرا می شود برای ما یک پیام دارد:

تعطیل کردن انقلابی ها هزینه دارد.‌ انقلابی ها نباید رسما تعطیل شوند، بلکه باید خنثی شوند باید بهداشتی و‌ پاستوریزه و‌ بی خطر شوند. باید اسمشان باشد اما پیام و حرفشان سانسور شود.

پرده جدید نمایش:

تهمت تعطیل کردن ثریا به مدیران صدا و سیما و یا دولتمردان، تهمت بزرگ و بی اساسی است. ‌ثریا تعطیل نشده است. به ثریا گفته اند باید مثل سایت فردو از این به بعد فقط علمی باشد.‌

نمایش قبلی را به یاد بیاورید: سایت فردو نباید غنی سازی کند. چون غنی سازی در فردو خیلی ها را ناراحت کرده است. کدخدا عصبانی است با هیچ ‌بمبی نمی تواند فردو را که در حصار کوه است تخریب کند….  فردو باید کار علمی و تخصصی بکند. ایزوتوپ های پایدار… از ابتدا هم فردو را برای کار علمی ساختیم… فردو نباید انقلابی باشد. «ایزوتوپ های پایدار» هم کدخدا را راضی می کند هم گلایه های انقلابی ها را ساکت می کند.

ثریا هم نباید انقلابی باشد، تمرکز ثریا بر پیشرفت های علمی همه را راضی می کند…

چه داستان عجیبی است حکایت خنثی کردن انقلابی ها …. انقلابی خوب، انقلابی مرده است، اگر شهید شود خونش دامان خیلی ها را می گیرد….

و ظاهرا ثریایی ها  نمی خواهند به سرنوشت فردو و اراک و‌ نطنز و صنعت فضایی و…..گرفتار شوند.‌ این بار رسانه ای شدن ماجرای ثریا و حمایت ها و هوشیاری رسانه های انقلابی و فعالان فرهنگی و دانشجویی نقشه محافظه کاران و غربگراها را پیش از آنکه به هدف برشد، برملا کرده است.

مقاومت و‌ هوشیاری ثریایی ها را ارج می نهیم. ثریا با استقامت خود، در این شرایط هم یک روشنگری بزرگ کرده است. نمایان شدن مدل مهار انقلابی ها توسط غرب گرا ها و محافظه کاران دستاورد کمی نیست.

بعد از نمایش:

این پلمپ ها بر سایت های هسته ای به زودی خواهد شکست. همانگونه که بعد از ماجرای سعدآباد، پلمپ های یو سی اف اصفهان و نطنز را شکستیم. فقط بدنامی‌اش برای آنهایی ماند که گمان می کردند اگر عقب نشینی کنند قهرمان های تاریخ ایران می شوند و از کدخدا چیزی از این عقب نشینی‌ها عایدشان می‌شود!

شک نداریم سرانجام از ثریا هم فک پلمپ خواهیم کرد. فقط ای کاش مدیران تلویزیون هر چه زودتر اقدامی کنند و خود را از این بدنامی برهانند تا نامشان در زمره پلمپ کنندگان دیدبان پیشرفت ایران قرار نگیرد و گرنه حساب کدخداها و پدرخوانده های داخلی و خارجی همیشه در تاریخ سیاه بوده است.

 انتهای پیام/