«بیانیه گام دوم انقلاب»، الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت است/ سازمان تبلیغات مبتلا به یک سیستم اداری شده است/ سند تحول استان به‌زودی رونمایی می‌شود
«بیانیه گام دوم انقلاب»، الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت است/ سازمان تبلیغات مبتلا به یک سیستم اداری شده است/ سند تحول استان به‌زودی رونمایی می‌شود
حجت‌الاسلام صاحبقرانی با تأکید بر اینکه «بیانیه گام دوم انقلاب» در کنار تبیین باید اقامه شود، گفت: با عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، شاهد تحقق الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت هستیم.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه «بیانیه گام دوم انقلاب»، یک ابر پروژه است که از سوی مقام معظم رهبری ارائه و دنبال می‌شود، اظهار کرد: این ابر پروژه که پیشبرد اهداف و مبانی انقلاب اسلامی را به دنبال دارد، تحت عنوان الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت مطرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان یک مدل و الگو در کشور اجرایی می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم این بیانیه تبدیل به گفتمان شود.

تحقق الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت با اجرای بیانیه گام دوم انقلاب

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای اینکه گفتمان «الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت» را جهت بدهند و ترویج کنند، بیانیه گام دوم را در چهل‌سالگی انقلاب برای تحقق این گفتمان مطرح کردند.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را می‌توان در سه بخش تعریف کرد، افزود: مقدمه این بیانیه علیرغم کوتاه بودن بسیار مهم است؛ بخش دوم بیانیه گام اول یعنی گذشته انقلاب اسلامی را بیان می‌کند و بخش سوم آینده انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد که مهم‌ترین مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در این بخش بیان می‌کنند، مسئله امیدبخشی و کاشت نهال امید در دل مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علیرغم دشمنی دشمنان که با تمام قوا در تلاش هستند که مسئله امید را تبدیل به یاس کرده و مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی مأیوس کنند، حضرت آقا به دنبال زنده کردن امید مردم نسبت به این مسئله هستند.

«بیانیه گام دوم انقلاب» در کنار تبیین باید اقامه شود

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق این بیانیه عنوان کرد: از اولین روزهایی که بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، سازمان تبلیغات اسلامی پای‌کار ترویج این بیانیه آمده تا گفتمان سازی آن اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: در تمامی مناسبت‌های تبلیغی یکی از برنامه‌های ثابت سازمان تبلیغات اسلامی که به‌عنوان یک گفتمان مطرحش می‌کنیم، بحث بیانیه گام دوم انقلاب است و از مبلغان خواسته‌ایم سرفصل‌های این بیانیه را برای مردم تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باید این بیانیه را اقامه کنیم و لازمه‌اش این است که پیش از اقامه گفتمانی را ایجاد کرده باشیم.

کلید واژه «جوان» باید در چله سوم و چهارم انقلاب هم جاری باشد

وی با اشاره به کلید واژه «جوانان» در این بیانیه، اظهار داشت: کلمه جوان یک کلمه جاری است و در چله سوم و چهارم انقلاب هم باید این کلمه جاری باشد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی نشاط، ابتکار و خلاقیت، امید و انگیزه برای فعالیت و پشتکار را از ویژگی‌های جوانان برشمرد و تأکید کرد: ویژگی‌های روحی یک جوان عامل انگیزه‌ای است که این عامل موتور محرکه انقلاب را به‌پیش می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اتکا به جوانان می‌تواند اهداف انقلاب را به‌پیش ببرد، افزود: در کنار افراد خِبره و صاحب سبک، این جوانان بودند که جریان دوران جنگ تحمیلی را تغییر دادند و حضرت امام (ره) هم به جوانان و بسیج مردمی تکیه کردند.

وی اضافه کرد: این اتفاق باید دوباره در انقلاب بیفتد، یعنی انقلاب باید با یک موتور محرکه قوی که ناظر به نیازهای روز است، بتواند کار را به‌پیش ببرد، ضمن اینکه از یک سری تصمیم‌گیری‌های که ناشی از محافظه‌کاری است باید جلوگیری شود و ریسک‌پذیری‌مان را بالا ببریم.

سازمان تبلیغات اسلامی به پهنای فرهنگ تکلیف دارد

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی پس از دوران دفاع مقدس که پویایی بالایی داشت، امروز مبتلا به یک سیستم اداری و ثابت شده است، گفت: هر چند سازمان تبلیغات اسلامی خدمات زیادی پس از دوران جنگ تحمیلی ارائه کرده و نمی‌توان این خدمات را نفی کرد، اما از تمام توان و ظرفیت این سازمان استفاده نشده و بسیاری از ظرفیت‌هایش مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به پهنای فرهنگ تکلیف دارد، تصریح کرد: در فصل جدیدی که در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده، شاهد یک نگاه تحولی در سازمان هستیم و آنچه مقام معظم رهبری از ما خواستند نه تغییر و ارتقاء، بلکه تحول در سازمان است.

وی ادامه داد: روحیه جهادی و مدیریت جهادی اقتضا می‌کند که در وسط میدان باشیم و ظرفیت‌های سازمان همچون نیروی انسانی که مورد غفلت واقع شده و نیازی هم به بودجه ندارند را فعال کنیم.

ناظر به زیست‌بوم استان سند تحولی را به‌زودی رونمایی می‌کنیم

حجت‌الاسلام صاحبقرانی تأکید کرد: سند تحولی را در حدود سه ماه و نیم با یک گروه قوی از حوزه و دانشگاه ناظر به زیست‌بوم استان خراسان رضوی نوشتیم که البته هنوز رونمایی نشده و در مرحله کار نخبگانی است، چون معتقدیم یکی از خلأهایی که در سازمان وجود دارد، عدم ارتباط با فضای نخبگانی دانشگاه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این سند تحول هم‌اکنون در مرحله افکار سنجی است، تصریح کرد: رویکرد ما در این سند تحول مبتنی بر مدیریت و کار جهادی است و یا اینکه تبلیغ مردمی شود که راهبر اصلی سازمان است.

وی اضافه کرد: وقتی تشکیلاتی همچون هیئت‌های مذهبی داریم، باید از این تشکل‌ها حمایت کنیم و تصدی‌گری را هم به خودشان واگذار کنیم.

راهبرد جریان مقاومت در منطقه نابودی اسرائیل است

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه به جریان مقاومت در منطقه اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک راهبرد را برای جریان مقاومت تعریف کردند و آن هم این است که غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود و این راهبر در حال تحقق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ما یک جمهوری اسلامی داریم و یک انقلاب اسلامی، بیان کرد: کشور ما جمهوری اسلامی است، اما انقلاب اسلامی فقط ما نیستیم و پیام انقلاب امروز تا یمن، سوریه، عراق، نیجریه و آفریقا و آمریکای لاتین و حتی نیویورک رفته است.

وی با اشاره به اینکه جنگ ساختارمند جبهه حق علیه باطل از زمان سیدالشهدا علیه‌السلام آغاز شده است، گفت: امروز پیام سیدالشهدا از طریق انقلاب اسلامی به تمام عالم رسیده است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در پایان تأکید کرد: به نظر می‌رسد، گفتمان مقاومت به‌عنوان بهترین گفتمان امروز موردقبول همه مردم است حتی کسی که به‌ظاهر با جمهوری اسلامی مخالف است، اما این گفتمان را پذیرفته است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس