نقاط کور شهر سرخس روشن می‌شود/ اختصاص اعتبار یک میلیاردی برای روشنایی معابر سرخس/ گزارشی از «ماینرها» در سرخس نداشتیم
نقاط کور شهر سرخس روشن می‌شود/ اختصاص اعتبار یک میلیاردی برای روشنایی معابر سرخس/ گزارشی از «ماینرها» در سرخس نداشتیم
رئیس شرکت برق سرخس با اشاره به اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای روشنایی معابر سرخس گفت: با جذب این اعتبار در فاز اول نقاط کور شهر سرخس روشن می‌شود.

سید باقر خوراشاهی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه افت ولتاژ برق در شهرستان سرخس در فصل تابستان یک اتفاق غیرعادی نیست، اظهار کرد: افت ولتاژ برق بیشتر در تابستان اتفاق می افتد و در ۱۰ ماه دیگر سال این مشکل را نداریم یعنی ۷۵ درصد به مصرف شهرستان در این فصل افزوده می شود.

رئیس شرکت برق سرخس با بیان اینکه این مصرف روز به روز شدت می گیرد، افزود: توسعه شبکه برق را هر سال داریم و مشترکانی نیز سالانه به شبکه برق شهرستان اضافه می شوند و اگر هر کدام از این مشترکان یک کولر گازی نصب کنند، به اندازه چهار مشترک خانگی بار وارد مدار می شود.

امکان به صفر رساندن افت ولتاژ از لحاظ علمی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ علمی امکان به صفر رساندن افت ولتاژ وجود ندارد، تصریح کرد: در برخی نقاط شهرستان افت ولتاژها از استاندارد خارج نمی شود، اما در برخی مناطق دیگر این افت ولتاژ را مردم احساس می کنند.

خوراشاهی بیان کرد: برای اینکه بخواهیم از تابستان عبور کنیم و این مشکلات را در شبکه برق شهرستان نداشته باشیم نیازمند اعتبارات بالایی هستیم.

اجرای طرح تعویض شبکه های سیمی با کابل های خودنگه دار در سرخس

رئیس شرکت برق سرخس با اشاره به اینکه در سال های گذشته متاسفانه برخی سرقت ها شبکه برق شهرستان را ناقص کرد، اظهار داشت: طرح تعویض شبکه های سیمی را با کابل های خودنگه دار شروع کردیم و امسال با حجم اعتبار خوبی که از استان گرفتیم، این طرح با تعیین پیمانکار به طول ۲۰ کیلومتر در فاز اول در شهرستان اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه کل شبکه برق شهرستان ۵۰۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح در مناطقی از شهرستان اجرایی می شود که مشکل افت ولتاژ یا سرقت کابل دارند.

خوراشاهی ادامه داد: امسال همچنین با ظرفیت سازی که انجام دادیم حدود ۵ ترانس جدید وارد مدار شدند و ۱۱ ترانس دیگر پروژه شده آماده داریم که با توجه به اینکه نصب آن زمان بر بوده و هزینه های نصب هم افزایش زیادی داشته، به مرور زمان بهره برداری می شود.

گزارشی از «ماینرها» در سرخس نداشتیم

رئیس شرکت برق سرخس با بیان اینکه هنوز گزارشی از «ماینرها» در شهرستان نداشتیم، تصریح کرد: در صورت مشاهده و دریافت گزارش از طریق مراجع قضایی و انتظامی نسبت به برخورد با این موضوع اقدام می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روشنایی معابر شهر سرخس عنوان کرد: بخشی از روشنایی معابر مربوط به سرویس شبکه موجود است؛ یا لامپ ها سوخته و یا شکسته که نیاز به تعمیر دارند و این مسئله توسط پیمانکار با توجه به بررسی روشنایی معابر خیابان های اصلی و فرعی اولویت بندی و سرویس انجام می شود.

اختصاص اعتبار یک میلیاردی برای روشنایی معابر سرخس

خوراشاهی با تاکید بر اینکه امسال اعتبار ویژه ای برای سرویس روشنایی معابر گرفتیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه ردیف اعتبار وزارت نیرو برای روشنایی معابر ضعیف است، اما امسال توانستیم اعتباری یک میلیاردی برای این موضوع بگیریم که بی سابقه است.

رئیس شرکت برق سرخس اظهار داشت: پروژه های سرویس روشنایی معابر را هم آماده کردیم؛ بخشی از این اعتبار برای روشنایی معابر نقاط کور شهر همچون حاشیه بوستان آزادگان، مقابل بیمارستان، بلوار مصلی و بلوار لقمان هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ کله چراغ با تکنولوژی جدید هم فراهم شده که حد فاصل بلوار شهید بهشتی تا بلوار کارگر کله چراغ های موجود را تعویض کنیم؛ این موضوع نیز هم اعتبار و هم کالای آن دست شهرستان رسیده و آماده نصب است.

خوراشاهی در ادامه با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی وظیفه تامین روشنایی معابر با شهرداری ها است، گفت: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها وظیفه تامین روشنایی معابر به شهرداری ها واگذار شده است، اما شرکت برق بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارد درباره این موضوع پاسخگو است.

ماده ۵۵ قانون شهرداری ها بر تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب ها و فاضلاب ‌و تنقیه ‌قنوات ‌مربوط ‌به‌ شهر و تأمین آب و «روشنایی» به وسائل ممکنه تاکید می کند.

رئیس شرکت برق سرخس در پایان با اشاره اینکه بخشی از تاریکی شهر مربوط به مبلمان ضعیف شهری است، بیان کرد: شهرداری می تواند با طراحی و نصب ستون های استاندارد در مبلمان شهری به روشنایی معابر شهر کمک کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس