تامین ۹۰ درصد قطعات  پالایشگاه گاز سرخس از داخل کشور
تامین ۹۰ درصد قطعات  پالایشگاه گاز سرخس از داخل کشور
رئیس تدارکات و عملیات کالا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از تامين 90 درصد قطعات و تجهيزات مكانيك دوار و ثابت این مجتمع گازی از طریق سازندگان داخلي خبرداد.

علیرضا علیرضایی مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به مشکلات پیش روی تشدید تحریم های غیر قانونی و ظالمانه کشور آمریکا و غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر شاهد مانع تراشی های مختلف فروشندگان غربی در فروش کالاهای خارجی بوده ایم.

وی بیان کرد: لذا شرایط بازرگانی در این سالها همواره باعث ایجاد مشکلات جدی برای این پالایشگاه و دیگر شرکت ها گردیده بود و همواره پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در خط مقدم جبهه اقتصادی به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز استان های شمال و شمال شرقی کشور قرار گرفته که سهم عمده ای از این مشکلات نیز ناشی از تامین تجهیزات و مواد شیمیائی ضروری و نیز پرداخت مبالغ ارزی این خریدها بوده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با تلاش های بی شائبه و فراگیر کارکنان واحد تدارکات، عملیات کالا و فروش و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با تبیین سیاستهای کلان شرکت نظیر اقتصاد مقاومتی، توجه به کالای ایرانی و رونق تولیدات داخلی توانسته ایم با تبدیل تهدید به فرصت از طریق افزایش توانمندی سفارش ساخت و تولید داخل به عدد ۳۳۵ میلیارد ریال تامین کالای ساخت داخل ۹۰ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز را از طریق سازندگان داخلی تامین نماییم.

علیرضایی مقدم خاطر نشان کرد: این موفقیت بزرگ در دو بخش خرید تجهیزات مکانیک دوار و ثابت فراتر رفته به نحوی که به ۹۶ درصد و در خریدهای اقلام برقی و ابزاردقیق تا مرز ۷۶ درصد خودکفائی و تامین احتیاجات شرکت از طریق سازندگان داخلی و مرز خودکفائی رسیده است.

رئیس تدارکات و عملیات کالا پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این پالایشگاه در منطقه سرخس گفت: با رویکرد بومی سازی کلیه خریدهای ممکن و قابل انجام به عنوان دیگر هدف راهبردی پالایشگاه با ایجاد دفتر خرید در شهرستان سرخس و ارائه آموزش های کاربردی و حرفه ای به شرکت های بومی و محلی گام برداشته ایم.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با اصناف، اتحادیه ها و تعاونی های فروشندگان محلی، دستور العمل در راستای ایجاد سیستم مکانیزه خرید منجر به تامین کالاهای مورد نیاز و قابل تامین از سطح منطقه محروم سرخس شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: از میزان کل خریدهای پالایشگاه در سال ۹۶ که  سه درصد بوده است، در سال ۹۷به مقدار ۱۶ درصد از کل خریدها بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال و نیز افزایش سرعت تامین کالا، افزایش رضایت مندی ذینفعان و تحقق مسئولیت های اجتماعی شرکت در قبال ذینفعان را به دنبال داشته است که این موضوع باعث افزایش رونق اقتصادی و تولید در این خطه مرزی شده است.

انتهای پیام/