تکیه‌بر خط امامت و ولایت کشتی نجات در امواج فتنه‌ها است
تکیه‌بر خط امامت و ولایت کشتی نجات در امواج فتنه‌ها است
امام‌جمعه سرخس گفت: تکیه‌بر خط امامت و ولایت کشتی نجات در میان امواج فتنه‌ها است، همان‌گونه که کشتی ابی‌عبدالله علیه‌السلام در فتنه 88 مردم را از فتنه عبور داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی اظهار کرد: ملت ایران در ۹ دی ۸۸ در تجمع خودجوش و میلیونی در دفاع از آرمان‌های الهی به میدان آمدند و بار دیگر به رهبری لبیک گفتند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: مردم در ۹ دی جلوی کودتایی که در قالب فتنه به دنبال براندازی نظام بود را گرفتند و نگذاشتند که سران فتنه بستری را برای دشمنان نظام ایجاد کنند.

 

وی در ادامه به ویژگی‌های فتنه و فتنه گران اشاره و عنوان کرد: اگر از فتنه‌ها شناخت داشته باشیم می‌توانیم در آن فضای غبارآلود را پیدا کنیم و در گرداب فتنه گرفتار نشویم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ یکی از ویژگی‌های فتنه و فتنه گران را بازگشت از ارزش‌های ایمانی و دینی به معیارهای غیردینی دانست و اظهار داشت: کسانی که به دنبال تخریب اصول و ارزش‌های دینی هستند به دنبال ایجاد فتنه بوده و در لباس دین و با ژست دینی یارگیری می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس دنیاپرستی و دنیاطلبی را از دیگر ویژگی‌های فتنه گران عنوان کرد و افزود: فتنه گران در فتنه ۸۸ به دنبال کسب قدرت و دنیاطلبی بودند.

 

امام‌جمعه سرخس ستمگری و اخلاق ظالمانه را ویژگی دیگر فتنه گران دانست و تصریح کرد: فتنه گران برای رسیدن به قدرت از ریختن خون انسان‌ها هیچ ابایی ندارند.

 

وی اظهار کرد: فتنه گران در فتنه ۸۸ از اصول برگشتند، عکس امام (ره) را آتش زدند، ارزش‌های دینی را زیر پا گذاشتند و به مقدسات مردم یعنی عاشورای اباعبدالله علیه‌السلام جسارت کردند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: سران فتنه و فتنه گران حیثیت بین‌المللی نظام اسلامی را در فتنه ۸۸ خدشه‌دار کردند؛ نظام اسلامی که چشم امید مظلومان عالم است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: فتنه گران از بی‌بصیرتی، کم بصیرتی، عافیت‌طلبی عامه جبهه حق، از دنیاخواهی و عافیت‌جویی خواص جامعه بهره بردند و فتنه را با این ابزار به راه انداختند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به عوامل برون‌رفت از فتنه اشاره و تصریح کرد: یکی از راه‌های خنثی‌سازی فتنه‌ها التزام حقیقی به دین است، بنابراین ریاکارانه نمی‌شود دین‌مدار بود.

 

وی تأکید کرد: عامل دیگر خنثی‌سازی فتنه «بصیرت» است، همان‌طور که در حماسه ۹ دی بصیرت موجب شد که مردم به میدان آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: تکیه‌بر خط امامت و ولایت کشتی نجات در میان امواج فتنه‌ها است، همان‌گونه که کشتی ابی‌عبدالله علیه‌السلام در فتنه ۸۸ مردم را از فتنه عبور داد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس پایداری یاران و خواص جبهه حق را از دیگر راه‌های گرفتار نشدن در فتنه‌ها عنوان کرد و افزود: نقش خواص در خنثی کردن فتنه‌ها آن‌قدر مؤثر و برجسته است که امام علی علیه‌السلام برخی از آن خواص مانند مالک اشتر را می‌ستاید.

 

امام‌جمعه سرخس «وحدت» را از عوامل دیگر گرفتار نشدن در فتنه‌ها دانست و بیان داشت: جریان فتنه در فتنه‌ها به دنبال تقسیم و تجزیه جبهه حق است.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بصیرت، تدین افراد، وحدت و حرکت بر مدار ولایت، حماسه نهم دی‌ماه را شکل داد، تصریح کرد: سران فتنه در خون کسانی که مظلومانه در فتنه ۸۸ ریخته شد، شریک هستند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به فرمایشات حضرت امام و رهبری که فرمودند، «ملاک حال فعلی افراد است» تأکید کرد: مردم اگر احساس کنند کسی از مسیر ولایت و نظام خارج‌شده و حرفی بزند که آب به آسیاب دشمن باشد، نه‌تنها پشت سر او نمی‌ایستند بلکه با مشت محکم دهان او را نرم می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: اگر ملت ایران راهش اشتباه بود دشمن میلیاردها دلار علیه نظام اسلامی هزینه نمی‌کرد، بنابراین دشمنی دشمنان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/