تکمیل تنها مجتمع فرهنگی سرخس نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است
تکمیل تنها مجتمع فرهنگی سرخس نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است
محمدیان روشن با تأکید بر اینکه تاکنون 4 میلیارد تومان برای ساخت تنها مجتمع فرهنگی سرخس هزینه شده است، گفت: طبق آخرین برآوردها تکمیل این پروژه نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار است.

حنانه محمدیان روشن در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به تعطیلی برنامه‌ها فرهنگی و هنری در پی شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: با شیوع کرونا حدود ۶ ماه است که تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور و به‌تبع آن در شهرستان سرخس تعطیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس افزود: در این مدت حدود ۱۸ نفر از هنرمندان ما بیکار شدند و هنرمندانی هم داریم که ۶ ماه است هیچ درآمدی نداشتند.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان در ایام کرونا تصریح کرد: در حال حاضر چهار موسسه و کانون آگهی و تبلیغات تحت پوشش این اداره که کد کارگاه بیمه دارند، پیگیر دریافت تسهیلات حمایتی هستند؛ همچنین ۱۵ نفر از هنرمندان شهرستان برای دریافت تسهیلات در سامانه حمایتی کارا ثبت‌نام کردند.

محمدیان روشن در ادامه به آخرین وضعیت ساخت تنها مجتمع فرهنگی سرخس اشاره و بیان کرد: تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده و طبق آخرین برآوردها تکمیل آن ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی سرخس شامل نگارخانه، سالن اجتماعات، سالن سینما و انجمن‌های فرهنگی و هنری است.

وی به رایزنی‌ها با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برای تکمیل این پروژه از ناحیه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت عنوان کرد: با توجه به اینکه انجمن‌های ما مکان مشترک و مشخصی ندارند، بهره‌برداری این مجتمع برای فعالیت‌های آنان لازم است.

محمدیان روشن در پایان با اشاره اقدامات زیرساختی اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: امسال دو چاپخانه دیجیتال در سرخس مجوز فعالیت گرفتند و یک موسسه قرآنی نیز منتظر موافقت اصولی از تهران برای آغاز فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام/