توقیف خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در سرخس
توقیف خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس از توقیف یک خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل احمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: خودروی توقیف شده حامل ۱۰۰۰ قطعه مرغ زنده از یک مرغداری فاقد هویت بهداشتی در شهرستان نیشابور به مقصد فروشگاه های غیرمجاز شهرستان سرخس بود که با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخس توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس افزود: مرغ های توقیف شده توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی از لحاظ بالینی بازدید و معاینه شده و برای تشخیص دقیق و قطعی قابلیت مصرف برای انسان، تحت تدابیر امنیتی به کشتارگاه طیور اعزام شدند تا کشتار شده و لاشه ها توسط دامپزشک مستقر در کشتارگاه بازرسی شوند؛ همچنین نمونه خون گرفته شده از مرغ ها به آزمایشگاه مرجع فراورده های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال شدند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان بهداشتی بیان داشت: مالک و راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی و به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان به دادستانی و تعزیرات حکومتی شهرستان سرخس معرفی شدند.

احمدی در پایان از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود از مصرف گوشت مرغ های کشتار شده در فروشگاه های غیرمجاز و فاقد بسته بندی بهداشتی خودداری کرده و از بسته بندی های گوشت مرغ کشتار شده در کشتارگاه های مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار می شوند و دارای مشخصات تاریخ تولید و انقضا و تاییدیه دامپزشکی هستند، استفاده کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس