توسعه سرخس باید بر مبنای توسعه کارآفرینی و خلاقیت بنیان گذاشته شود
توسعه سرخس باید بر مبنای توسعه کارآفرینی و خلاقیت بنیان گذاشته شود
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: توسعه شهرستان سرخس باید بر مبنای توسعه کارآفرینی و خلاقیت بنیان گذاشته شود و باوجود سه دانشگاه در مجموعه شهرستان و افراد فرهیخته و خلاق در این شهر، باید با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه آی تی (IT) گام برداشت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در دیدار با سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: این مجتمع گازی هم‌اکنون ظرفیت بسیاری از اشتغال جوانان شهرستان سرخس را به خود اختصاص داده و در حال حاضر این ظرفیت ‌تکمیل‌شده است و باید در بُعد اشتغال‌زایی به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید در سطح شهرستان باشیم.

 

وی بابیان اینکه صنعت، پیشران توسعه است اظهار داشت: با استفاده از مزیت‌های رقابتی به دنبال تحقق بحث اقتصاد مقاومتی هستیم تا به ارزش‌آفرینی و اشتغال دست یابیم.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تصریح کرد: توسعه شهرستان سرخس باید بر مبنای توسعه کارآفرینی و خلاقیت بنیان گذاشته شود و باوجود سه دانشگاه در مجموعه شهرستان و افراد فرهیخته و خلاق در این شهر، باید با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه آی تی (IT) گام برداشت.

 

منبتی بیان داشت: ما در بحث توسعه بازارهای صنعتی باید به مردم شهرستان کمک کنیم تا برای خودشان خلق ارزش کنند و قابلیت صادرات در سطح استان و کشور را داشته باشند.

 

وی یکی از زمینه‌های موجود برای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه محصولات ارگانیک و تولید و توزیع آن دانست.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، شهرستان سرخس دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده که تاکنون فعال نشده است و در این شاخه پارک علم و فناوری خراسان می‌تواند از این بستر برای رشد و اشتغال جوانان شهرستان سرخس استفاده کند.

 

منبتی در پایان خاطرنشان کرد: ما اعتقادداریم مردم شهرستان سرخس مهم‌ترین زمینه ارزش‌آفرینی شهرستان هستند که باید به‌صورت مستقیم کارآفرینی داشته باشند و در راستای تبدیل ایده به ثروت گام بردارند.

انتهای پیام/