توزیع ۱۲۰۰۰۰ سبد ارزاق بین مساکین خراسان رضوی
توزیع ۱۲۰۰۰۰ سبد ارزاق بین مساکین خراسان رضوی
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 120 هزار سبد ارزاق توسط کانون مرکزی خادمیاران رضوی بین مساکین این استان توزیع شده است.

امین بهنام در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی اظهار کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی به‌نوعی بازوی اجرایی آستان قدس در این استان در فعالیت‌های امدادی، اجتماعی و فرهنگی است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت این نمایندگی در عرصه محرومیت‌زدایی افزود: ارائه سبد کالا و توزیع سبد ارزاق یکی از برنامه‌های این نمایندگی در عرصه محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان اینکه در آستان قدس رضوی به دنبال شناسایی و کمک به مساکین هستیم، بیان کرد: مسکین به این معنی که خانواده یا سرپرست خانوار ندارد یا اگر سرپرست خانوار دارد، این سرپرست شرایط کار کردن را به هر دلیلی ندارد.

بهنام خاطرنشان کرد: خدمات ما به‌خصوص در شهر مشهد با اشاره به هم‌جواری مشهدی‌ها با امام رضا علیه‌السلام بیشتر و در شهرستان‌ها به نسبت مشهد کمتر است.

توزیع ۱۲۰ هزار سبد ارزاق بین مساکین خراسان رضوی

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی عنوان کرد: در شهرستان‌های خراسان رضوی در سال ۴ تا ۵ مرحله توزیع سبد ارزاق داریم و این سبد توسط کانون مرکزی خادمیاران رضوی در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان‌ها لیست اسامی مساکین خودشان را به ما اعلام می‌کنند و بر مبنای آن و سهمیه استان، ارزاق را تحویل می‌گیرند.

بهنام خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در نوروز، ماه مبارک رمضان، دهه کرامت، دهه ولایت، محرم و شب چله توزیع سبد ارزاق را داشتیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در هر دوره ۲۰ هزار سبد ارزاق توزیع شده، اظهار داشت: در مجموع از ابتدای امسال ۱۲۰ هزار سبد ارزاق بین مساکین خراسان رضوی توزیع شده است.

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی برای مهاجرت معکوس

وی یکی دیگر از اولویت‌های نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی را ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی برشمرد و افزود: با اجرای این طرح به دنبال مهاجرت معکوس از مشهد هستیم.

بهنام بیان داشت: اگر سرخسی باشد که ساکن مشهد باشد و اعلام آمادگی برای بازگشت به روستای خودش در شهرستان سرخس داشته باشد، بنا به شغلی که بخواهد ایجاد کند و اولویت ما که دام‌پروری است، تا حدود ۷۰ میلیون تومان وام بلندمدت قرض‌الحسنه با سود ۲ درصد به او اعطاء می‌کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی افزود: این وام ۱۲ ماه تنفس دارد و بعدازآن در مدت ۶۰ ماه متقاضی تسهیلات را برمی‌گرداند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارهایی که ما در آستان قدس رضوی پیگیر آن هستیم، بحث اشتغال است که مهاجرت معکوس را به دنبال داشته است.

بهنام به برنامه‌های فرهنگی این نمایندگی اشاره و تصریح کرد: در ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام و در دهه آخر صفر طبق آماری که گرفتیم ۱۷۰۰ نفر از زائران اهل سنت با پای پیاده و بخشی هم به‌صورت سواره به زیارت حضرت رضا علیه‌السلام مشرف شدند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۸۰ نفر از این زائران اهل سنت از شهرستان سرخس بودند که با پای پیاده به زیارت امام رضا علیه‌السلام مشرف شدند، گفت: برای همه این عزیزان و اهل سنت سایر شهرستان‌ها، برنامه‌ای در دفتر امام‌جمعه همان شهرستان برگزار و از حضور آن‌ها در این مسیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس