مفتی سعودی برای توجیه تجاوز نظامی ارتش عربستان و کشتار مردم یمن گفت: ما به دنبال جنگ نبودیم، بلکه ناخواسته به آن مبتلا شدیم.
 به گزارش نسیم سرخس، العالم اعلام کرد: عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی کل سعودی در عین حال خواستار “دعا” برای نیروهای مسلح سعودی برای “ثابت قدم بودن و پیروزی” شد و گفت: عربستان برای جنگ تلاش نکرده و خواهان آن نبوده، اما به ناچار به آن مبتلا شده است.

وی این مطلب را در برنامه هفتگی “چشمه‌های فتوا” در رادیوی “ندای اسلام” در مکه مکرمه درباره مشروعیت خواندن “قنوت نازله” و دعا برای پیروزی نظامیان سعودی بیان داشت.

آل الشیخ گفت: عربستان برای جنگ تلاش نکرده و خواهان آن نبوده است، اما به آن مبتلا شد و با متجاوز مقابله کرد و جانب انصاف را در دفاع از مظلوم گرفت!

وی با طرح اتهاماتی علیه جنبش انصارالله یمن افزود: عربستان این جنگ را به خواست و میل خود آغاز نکرد، اما مردم به این گروه ستمکار مبتلا شده اند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از یک‌هزار تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و حدود ۱۲۰ هزار خانوار یمنی نیز به دلیل حملات مستمر جنگنده‌های سعودی، آواره شده اند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز قبل با تصویب قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/