توافق FATF تکمیل کننده پازل برجام برای تحمیل برجام های بعدی است/ این توافق خط مقاومت را تضعیف می کند
توافق FATF تکمیل کننده پازل برجام برای تحمیل برجام های بعدی است/ این توافق خط مقاومت را تضعیف می کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: غربی‌ها برای اینکه فشارها را به جمهوری اسلامی ایران بیشتر کنند، مسئله FATF را مطرح کردند و این توافق می‌تواند تکمیل‌کننده پازل برجام برای تحمیل برجام های بعدی باشد.

محمد صالح جوکار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، در واکنش به مذاکرات و توافق انجام‌گرفته با سازمان مبارزه با پولشویی FATF گفت: قانون اساسی پیش‌بینی کرده است که برای تضمین سلامت در تمامی زمینه‌ها در کشور، قراردادها و توافقنامه ها باید از مجلس شورای اسلامی بگذرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم افزود: مجلس شورای اسلامی تنها مرجعی است که می‌تواند در خصوص قراردادهای بین‌المللی که تعهداتی برای کشور ایجاد می‌کند، اظهارنظر داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: قراردادهایی که تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند و مربوط به منافع ملی کشور و مردم می‌شود باید قطعاً در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شود.

 

جوکار ادامه داد: قرارداد FATF و قراردادهایی که سامانه‌های بانکی دنیا از ایران اسلامی می‌خواهند، به دلیل دسترسی به‌ حساب‌های شخصی مردم و تعهداتی که در آینده برای ما ایجاد خواهد کرد، باید به مجلس شورای اسلامی محول و در آنجا تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پاسخ به این سؤال که آیا دولت با کارگروه اقدام مالی به دیدگاه مشترکی درباره تروریست رسیده‌اند، بابیان اینکه رفتار با گفتار غربی‌ها هیچ‌گونه همخوانی با یکدیگر ندارد، اظهار داشت: امروز گروه‌های تروریستی مانند سازمان منافقین و گروه‌های تروریستی منطقه که منشأ آن‌ها مشخص است موردحمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مزدور منطقه هستند و از آن‌ها در راستای منافع خودشان بهره می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: اگر روزی این گروه‌های تروریستی منافعی برای آمریکا نداشته باشند، به‌عنوان «تروریست» معرفی می‌شوند ولی در حال حاضر چون در راستای اهداف و منافع آمریکایی‌ها در سطح منطقه اقدام به عملیات‌های تروریستی می‌کنند، موردحمایت آن‌ها قرار گرفته‌اند.

 

جوکار بیان داشت: اخیراً در کمیته‌ای که سازمان منافقین برگزار کرد، هم کشورهای مزدور منطقه و هم آمریکایی‌ها حضور داشتند و این مسئله نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران تعریف مشترکی با غربی‌ها در مسئله تروریسم در سطح بین‌الملل ندارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تصریح کرد: در این قراردادها، حزب‌الله در لیست سیاه آمریکایی‌ها قرار دارد درصورتی‌که جمهوری اسلامی ایران حزب‌الله را به‌عنوان مظهر آزادی‌خواهی و آزادی بخشی و مقابله با رژیم صهیونیستی و در رأس مقاومت می‌داند و در آینده با اجرایی شدن تعهدات در این قرارداد برای استفاده از سامانه‌های بانکی، غربی‌ها بر این مسئله پافشاری می‌کنند که ایران اسلامی باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، حزب‌الله لبنان و یا گروه‌های مقاومت را تحریم کند و این موضوع با اهداف انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

 

وی عنوان کرد: در توافق FATF هیچ تضمینی امنیتی وجود ندارد که اطلاعات جمع‌آوری‌شده در اختیار سرویس‌های غربی قرار نگیرد.

 

جوکار تصریح کرد: غربی‌ها برای اینکه فشارها را به جمهوری اسلامی ایران بیشتر کنند، مسئله FATF را مطرح کردند و این توافق می‌تواند تکمیل‌کننده پازل برجام برای تحمیل برجام های بعدی باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بابیان اینکه غربی‌ها به هیچ‌کدام از تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند، گفت: هر روزی بعد از برجام غربی‌ها مسائلی چون موشکی و تروریسم را مطرح کردند، بنابراین در این توافق نیز مانند برجام نمی‌توان به وعده‌های غربی‌ها خوش‌بین بود و به آن اعتماد کرد.

انتهای پیام/