تشکیل ۶ پرونده گران‌فروشی مرغ زنده در سرخس
تشکیل ۶ پرونده گران‌فروشی مرغ زنده در سرخس
اکبری گفت: برای 6 واحد عرضه‌‎کننده مرغ زنده در شهرستان سرخس به‌دلیل گران‌فروشی پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

علی اکبر اکبری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به گران‌فروشی مرغ زنده در سرخس اظهار کرد: در پی گشت مشترک از محل‌‎های فروش مرغ زنده شهرستان سرخس که برابر با گزارش‌های مردمی انجام شد، متاسفانه شاهد بی‌انصافی فروشندگان مرغ زنده نسبت به مردم شهرستان شدیم.

وی افزود: فروشندگان مرغ را از کلی فروش به مبلغ هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و به مبلغ ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان می‌فروختند که در این رابطه ۶ فقره پرونده تخلف تشکیل و از مسیر سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

رئیس اداره صمت سرخس تصریح کرد: چنانچه قاضی پرونده تعزیرات تشخیص دهد واحدهای مذکور پلمب شوند، کسب تکلیف کرده و برای پلمب از مسیر اماکن نیروی انتظامی اقدام می‌شود.

اکبری بیان کرد: متاسفانه تمامی فروشندگان مرغ زنده فاقد پروانه کسب فروش جزء از مراکز مربوطه بوده و این موضوع نیز بر تخلف آن‌ها افزوده است.

وی عنوان کرد: ما منکر ارتزاق بیش از ۱۰ خانواده از این مسیر نیستیم اما بارها گفتیم وجدان بزرگ‌ترین قاضی هر فرد کاسب است و آیا خانواده فروشندگان مرغ زنده به‌عنوان یک همشهری سود ۵۰ درصدی را حلال شرعی می‌دانند؟

رئیس اداره صمت سرخس ادامه داد: انتظار می‌رفت در این جنگ اقتصادی که همه دشمنان قسم خورده این نظام، انقلاب و مردم با تحریم‌های ناجوانمردانه فشار گزافی را بر گرده مردم می‌آورند از همشهریان خود انتظار چنین بی‌انصافی را نداشته باشیم.

اکبری اضافه کرد: سود متعارف فروش جزء مرغ زنده مشخص است و چون این فروشندگان پروانه کسب فعالیت ندارند از این مسائل هم بی خبر هستند.

وی در پایان گفت: از مردم درخواست داریم به هر طریقی که می‌توانند، خارج از هرگونه حب و بغضی گزارش‌های خود را از تخلف اصناف به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/