تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سپاه امام رضا (ع)/ ۲۸۰ گروه جهادی در سال ۹۵ به مناطق محروم استان اعزام می شوند
تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سپاه امام رضا (ع)/ ۲۸۰ گروه جهادی در سال ۹۵ به مناطق محروم استان اعزام می شوند
فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: زمینه‌سازی‌ها انجام‌شده و قرارگاه اقتصاد مقاومتی به‌زودی در سپاه امام رضا علیه‌السلام تشکیل می‌شود.

سردار یعقوبعلی نظری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با یادآوری نام‌گذاری سال ۹۵ به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری گفت: به‌عنوان سپاه امام رضا علیه‌السلام برنامه داریم که قرارگاه اقتصاد مقاومتی را نسبت به سال‌های گذشته با توجه به شعار سال که اقدام و عمل است تقویت کنیم و دامنه آن را گسترش دهیم.

 

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام افزود: زمینه‌سازی‌ها انجام‌شده و قرارگاه اقتصاد مقاومتی به‌زودی در سپاه امام رضا علیه‌السلام تشکیل می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه از ظرفیت‌های درونی و بیرونی سپاه و بسیج استفاده خواهیم کرد.

 

سردار نظری به برنامه‌های سپاه امام رضا علیه‌السلام در سال ۹۵ اشاره و تصریح کرد: سازماندهی و به‌کارگیری جوانان مستعد در گروه‌های جهادی و سازندگی به‌عنوان انرژی‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان، حمایت از کارگاه‌های کوچک در راستای اهداف بلند که حضور مردمی در آن ملموس باشد و راه‌اندازی بخشی‌هایی که در صنایع معطل‌مانده در دستور کار سپاه امام رضا علیه‌السلام در سال جدید است.

 

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام بیان داشت: در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و دامپروری، بسیج ورود الگویی دارد و به‌عنوان کمک‌کننده زمینه حضور مردم را در این حوزه‌ها فراهم می‌کند و امیدواریم این اقداماتی که در برنامه داریم بتوانیم عملیاتی کنیم.

 

وی درباره فعالیت‌های بسیج در اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسیج مهندسین صنعت در بخش صنایع، بسیج مهندسین کشاورزی به‌عنوان کمک‌کننده و محرک بخش کشاورزی، بسیج مهندسین عمران در آبادانی مناطق محروم و بخش‌های دیگر بسیج، همه می‌توانند در این حرکت جهادی و پرشتاب حضور پیداکرده و نقش‌آفرینی کنند.

 

سردار نظری در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی سپاه امام رضا علیه‌السلام در مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ برنامه داریم حدود ۷۵ هزار نفر را وارد اردوهای جهادی کنیم که ۲۶۰ هزار نفر روز کار برای آنها پیش‌بینی‌ شده است.

 

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام تصریح کرد: ۲۸۰ گروه جهادی در سپاه امام رضا علیه‌السلام تشکیل‌شده که این گروه‌های جهادی در طول سال ۹۵ و به‌خصوص در ایام تعطیلات برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

 

وی بابیان اینکه هرساله توسعه برنامه‌های کمی و کیفی فرهنگی را داریم، گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۶ هزار دانشجو توسط سپاه امام رضا علیه السلام به اردوهای فرهنگی راهیان نور اعزام شده اند.

 

سردار نظری در پایان گفت: کاروان‌های عمومی و ادارات نیز در حال اعزام به راهیان نور هستند و آخرین کاروان راهیان نور این مرحله نیز در ۱۵ فروردین‌ماه امسال به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/