تشدید نظارت‌ها بر بازار سرخس در آستانه عید نوروز/ هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی تخلف است
تشدید نظارت‌ها بر بازار سرخس در آستانه عید نوروز/ هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی تخلف است
اکبری گفت: در آستانه عید نوروز، طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار و اصناف شهرستان سرخس آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

علی اکبر اکبری، رئیس اداره صمت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آغاز نظارت‌های نوروزی بر اصناف و بازار شهرستان سرخس اظهار کرد: در این طرح دو گروه روزانه بر بازار شهر و روستاهای شهرستان نظارت دارند.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی در این طرح مورد نظارت بازرسان قرار می‌گیرند و بر قیمت‌گذاری‌ها، نصب قیمت بر روی کالاها و گران‌فروشی نظارت دارند و با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

اکبری در ادامه با اشاره به توزیع روغن تنظیم بازار در این شهرستان بیان کرد: در مدت ۲۰ روز گذشته نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ روغن در قالب حواله پیامکی در شهر سرخس توزیع شده است و بیش از ۷ هزار نفر نیز در نوبت توزیع داریم که تا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.

رئیس اداره صمت سرخس اضافه کرد: همچنین در یک‌ماه گذشته در تمامی روستاهای شهرستان ۱۰۰ درصد روغن خوراکی تنظیم بازار توزیع شده است.

وی یادآور شد: از همشهریان عزیز درخواست داریم که پیامک‌ها برای تحویل حواله روغن فقط از طریق سرپرست خانواده به شماره خواسته شده، ارسال شود؛ ضمن اینکه پیامک‌های تبلیغاتی بر روی گوشی‌های همراه برای دریافت پیامک حواله روغن باید فعال باشد.

اکبری خاطرنشان کرد: ۴۵ تن روغن سهمیه در قالب روغن مایع یک لیتری به‌زودی توسط تعاون روستایی خریداری و وارد شهرستان می‌شود و طبق آمار، به هر خانوار در شهرستان سرخس دو بطری تحویل می‌شود.

رئیس اداره صمت سرخس عنوان کرد: دهیاری‌ها و شوراهای روستاها باید هرچه سریع‌تر برای تحویل سهمیه جدید روغن، نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار را در قالب یک لیست به اداره صمت تحویل بدهند.

وی  با اشاره به توزیع برنج هندی و شکر تنظیم بازار در سرخس تصریح کرد: برنج هندی نیز توسط تعاون روستایی خریداری و به‌زودی توزیع می‌شود؛ ۳۵ تن شکر تنظیم بازار هم بین فروشگاه‌های سطح شهرستان توزیع شده و در قالب بسته‌بندی یک کیلویی عرضه می‌شود.

اکبری در ادامه با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ برون شهری و درون شهری تا پایان امسال در این شهرستان تخلف است، گفت: مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ کرایه برون شهری و درون شهری نداشتیم و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف در این زمینه را در شهر به اداره صمت و در روستاها به دهیاری و شورا گزارش کنند تا بعد از گزارش تخلف به پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، با راننده متخلف برخورد شود.

رئیس اداره صمت سرخس در پایان بیان کرد: تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های روستایی تاکنون متولی نداشته که از ابتدای سال ۱۴۰۰، کمیته‌ای از دهیاری، شورا و رانندگان روستا برای تعیین نرخ تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/