جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
پ
  • شناسه : 40051
  • 13 آبان 1399 - 10:39
  • ۰ دیدگاه
ضربه‌ای که غرب از جمهوری اسلامی ایران خورد؛

تسخیر لانه جاسوسی، آغازی بر افول آمریکا در جهان

تسخیر لانه جاسوسی، آغازی بر افول آمریکا در جهان
تسخیر لانه جاسوسی، آغازی بر افول آمریکا در جهان
شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهمترین ضربه برای آغاز فروپاشی هژمونی غرب در دنیا بود؛ آمریکایی که خود را بزرگ دنیا می‌دانست در روز 13 آبان 58 توسط جوانان پیرو خط امام سفارتش اشغال و جاسوسانش دستگیر شدند.

به گزارش نسیم سرخس، پیش از انقلاب اسلامی دو بلوک شرق و غرب به عنوان دو قدرت‌ اصلی جهانی شناخته می‌شدند اما پس از بروز انقلاب اسلامی ایران و با شعار «نه شرقی و نه غربی» به گونه‌ای حمله به این ساختار دو جناحی جهان شد و پس از مدتی یکی از این دو قدرت از هم فروپاشید. شوروی سابق تقریبا پس از مدتی کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هم پاشید اما آمریکا به عنوان بلوک غرب به کار خود ادامه داد اما این قدرت نیز روز به روز نشان‌های ضعفش بیشتر و بیشتر می‌شود و به سمت فروپاشی حرکت می‌کند.

شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهمترین ضربه برای آغاز فروپاشی هژمونی غرب در دنیا بود؛ آمریکایی که خود را بزرگ دنیا می‌دانست در روز ۱۳ آبان ۵۸ توسط جوانان پیرو خط امام سفارتش اشغال و جاسوسانش دستگیر شدند. در دفاع مقدس با وجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا از صدام اما این ایران بود که در این جنگ پیروز شد و آمریکا به هیچ یک از اهداف خود در جنگی که عراق به نیابت از آمریکا شروع کرده بود، نرسید. ایجاد فتنه‌های داخلی در ایران و بی نتیجه بودن تمام تلاش‌ها برای ضربه زدن به ایران باعث شد تا قدرت ادعایی غرب روز به روز کمتر شود و این کشور در چشم مردمان دیگر کشورها حقیرتر شود.

آمریکا با حمله به افغانستان، عراق و طرح‌ریزی نقشه‌های مختلف در منطقه غرب آسیا به هیچ چیز نرسید و این قدرت جبهه مقاومت بود که روز به روز بیشتر شد و آمریکا را به عقب راند. در مسائل بین المللی نیز بسیاری از کشورهای وابسته به آمریکا، آرام آرام این وابستگی خود را کم کردند و دیگر آمریکا یکه تاز در دنیا نیست.

رهبر معظم انقلاب در دی ماه سال ۱۳۷۶ در خطبه‌های نماز جمعه درباره ضعف قدرت آمریکا گفته بودند: ما یک روز در حال جنگ بودیم. قبل از آن، اوقاتی بود که حکومت ما از لحاظ امکانات، حکومتی بسیار ضعیف بود. آن روز نتوانستند با ما کاری انجام دهند. آن روز نتوانستند ضرر اساسی وارد کنند. امروز بحمد اللّه دولت ایران، دولتی عزیز و مقتدر است و در سطح جهانی به عنوان یک کشور مقتدر و عزیز شناخته شده است؛ رئیس کنفرانس اسلامی است. در بسیاری از کنفرانسهای جهانی، به عنوان یک عضو محترم شناخته شده است؛ دولتها برایش احترام قائلند، ملتها برایش احترام قائلند. امروز ما از چه بترسیم؟ چرا بترسیم؟ چرا خیال کنیم که اگر با همین وضعی که در این نوزده سال داشتیم، ادامه دهیم، چنین و چنان خواهد شد؟امریکا احتیاج دارد. امریکا امروز آن قوّت و قدرت ده سال، پانزده سال قبل را هم ندارد. روزی بود که حرف دولت امریکا در اروپا و جاهای دیگر، با احترام تلقّی می‏شد و با آن با احترام رفتار می‏شد؛ امروز آن‏طور هم نیست. امروز آمریکاییها از لحاظ دیپلماسی و سیاست خارجی، در موضع ضعفند؛ در موضع قدرت نیستند. می‏خواهند در حال ضعفشان، همان هیبت ابرقدرتی را علیه ما و در مقابل ملت ایران به کار ببرند!

اما نشانه‌های افول آمریکا به خصوص در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی در چند سال اخیر و پس از روی کار آمدن ترامپ بیشتر شده و روند افول آمریکا سرعت بیشتری به خود گرفته است.

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۸ چندین بار به افول آمریکا اشاره کردند. ایشان در مهرماه ۹۸ فرمودند:  اینهایی که دشمنان ما هستند و مقابل ما هستند، خودشان هم اعتراف میکنند که رو به ضعفند و با وجود این، خوی استکباری را هم فراموش نمیکنند؛ یعنی همان روحیه‌ی استکباری که در طول این دو سه قرن اخیر، سه چهار قرن اخیر یاد گرفته‌اند که با دنیا و با همه از موضع بالا همیشه حرف بزنند، این را باز هم دارند و با همه‌ی این فضاحتها و عقب‌ماندگی‌ها، این روحیه‌ی استکباری را از دست نداده‌اند؛ لکن واقعش این است که از جهات مختلفی دچار افولند که خودشان میگویند.

ایشان در خرداد ماه ۹۸ نیز فرمودند: افول سیاسی آمریکا اگر یک دلیل -که حالا میگویم- بیشتر نداشته باشد کافی است، و آن دلیل عبارت است از انتخاب فردی با مختصّات آقای دونالد ترامپ در آمریکا. خود این انتخاب، نشانه‌ی افول سیاسی آمریکا است؛ سرنوشت سیصد و اندی میلیون جمعیّت دست یک آدمی با این مختصّات، نشانه‌ی افول سیاسی آمریکا است. کسی که در خود آمریکا نسبت به تعادل روانی او، تعادل فکری او، تعادل اخلاقی او این همه حرف هست، وقتی رئیس یک کشوری میشود، نشان‌دهنده‌ی افول آن کشور است؛ افول سیاسی، افول اخلاقی. از جنایتها و آدمکشی‌ها‌ی رژیم صهیونیستی اینها به طور مرتّب حمایت کردند و دفاع کردند؛ از جنایت مجموعه‌ی چند دولت در یمن و کشتار مردم بی‌گناه یمن اینها حمایت کردند؛ از جنایت حمایت میکنند؛ دیگر سقوط اخلاقی از این بالاتر؟

هرج و مرج‌های اخیر در آمریکا نه فقط به دلیل وضعیت نژاد پرستی در این کشور بلکه موضوعات مختلف مانند جنبش وال استریت که ضد تبعیض‌ها بود و با شعار ما ۹۹ درصد هستیم شکل گرفت خود نشانه‌ای بر فشارهایی است که بر مردم این کشور وارد می‌شود و این کشور از داخل دچار یک فروپاشی شده است. طبقه متوسط جایگاه خود را در آمریکا از دست داده و به صورت ملایم به سوی جامعه‌ای ضعیف و فقیر در حال حرکت است.

آمریکا که خود را زمانی رهبر جهان می‌دانست و در هر کاری دخالت می‌کرد امروزه اما دخالت‌های آمریکا در سطح جهانی راه به جایی نمی‌برد و بسیاری از کشورها توجه‌ای به این کشور ندارند و بسیاری از کشورها استقلال خود را حفظ کردند. آمریکا از نفوذ سابق بر رفتار سایرین برخوردار نیست. از این زاویه، متحدان واشنگتن، مانند دوران جنگ سرد، تابع آمریکا نیستند.

تظاهرات ضد جنگ در کشورهای اروپایی که آمریکا را در جنگ علیه عراق همراهی کردند، تأثیر چشمگیری بر کاهش نیروهای نظامی اسپانیا، ایتالیا و آلمان در افغانستان و عراق داشته است. خودداری ترکیه از صدور مجوز استفاده از پایگاه‌های نظامی این کشور در حمله عراق، نمونه دیگری است که عدم تمایل متحدان آمریکا به پیروی مطلق از سیاست‌های واشنگتن را بر ملا می‌کند.

آمریکا به عنوان بزرگ ترین بدهکار اقتصادی در جهان از لحاظ اقتصادی نیز دچار افول است، آمریکا که خود را بزرگترین اقتصاد جهان می‌داند و در واقع ابرقدرتی ادعایی آمریکا بیشتر بر پایه اقتصاد این کشور است اما آمارهای موجود در این زمینه نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است. در دهه اخیر، چین به عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است.

بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز اندکی بیشتر است و امیدی برای کاهش آن هم وجود ندارد. در واقع، بدهی دولت آمریکا نسبت به دارایی این کشور، در وضعیتی است که خالص ثروت دولت، هم ‌اکنون منفی است. این بدان معناست که ادامه‌ استقراض آمریکا از جهان سخت‌تر خواهد شد؛ چراکه دارایی کافی برای پرداخت این بدهی عظیم را ندارد.

آمریکا حتی از لحاظ امنیتی و نظامی در سال‌های اخیر با شکست‌های مفتضحانه به خصوص در غرب آسیا و به ویژه در مقابل جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران مواجه شده و باعث شده است این کشور از این لحاظ نیز دچار افول شود. از دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران تا از بین بردن پهپادها‌ی غول پیکر آمریکایی و همچنین گیر کردن همپیمانان این کشور در جنگ‌های نیابتی که به راه انداختند این‌ها همه نشانه‌های افول امنیتی و نظامی آمریکا است. داعش نیز که با اهدافی خاص توسط آمریکا ایجاد شده بود با جانفشانی نیروهای جبهه مقاومت از بین رفت و باز هم آمریکا در این نقشه شکست خورد.

درگیری‌های اخیر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و احتمال هرج و مرج در انتخابات این کشور نیز از نشانه‌های افول این کشور است.

انتهای پیام/

مصداق کفار زمان ما رژیم اشغالگر قدس است/ فتنه‌‎های دشمن با حضور جوانان و شعار یا حسین(ع) خاموش شد 13 آبان 1400
رئیس دادگستری سرخس در مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان؛

مصداق کفار زمان ما رژیم اشغالگر قدس است/ فتنه‌‎های دشمن با حضور جوانان و شعار یا حسین(ع) خاموش شد

حجت‌الاسلام نجف زاده گفت: ۱۳ آبان ۵۸ را جوانان در تاریخ ثبت کردند و فتنه ۷۸ و ۸۸ با حضور گسترده جوانان و با شعار یا حسین (ع) خاموش شد؛ حتی نجات کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه به دست جوانان مدافع حرم اتفاق افتاد.

اولویت اول جهان اسلام مبارزه با اسرائیل است/ ۱۳ آبان سلطه استکباری را به زباله‌دان تاریخ فرستاد 09 آبان 1399
امام‌جمعه سرخس:

اولویت اول جهان اسلام مبارزه با اسرائیل است/ ۱۳ آبان سلطه استکباری را به زباله‌دان تاریخ فرستاد

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: اولویت اول جهان اسلام مبارزه با اسرائیل و دولت‌های مزدور آمریکا است و اهانت کنندگان به پیامبر اسلام و مکرون خبیث با این اقدامات به دنبال این هستند که حواس مسلمانان را از این اولویت به فرانسه معطوف کنند.

پایان تمدن باطل آمریکایی 13 آبان 1398
دیدگاه؛

پایان تمدن باطل آمریکایی

ظهور تفکر مقاومت اسلامی در منطقه‌ی حساس خاورمیانه زنگ خطری بود که در بعد فکری تمدن غرب را دچار مشکل کرد. اکنون این تفکر به لایه‌ی فرهنگ رسیده است و دیری نپاید که تمدن اسلامی برآمده از آن پایان تمدن باطل که راس آن آمریکا است را رقم بزند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.