تخصیص نیافتن منابع صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت در مجلس پیگیری می‌شود
تخصیص نیافتن منابع صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت در مجلس پیگیری می‌شود
قاضی‌زاده هاشمی گفت: فقط ۳۰ درصد از یک میلیارد یورو اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای هزینه‌های کرونا پرداخت شده است که قطعاً این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه فقط ۳۰ درصد از یک میلیارد یورو اختصاصی از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای هزینه‌های کرونا پرداخت شده است، اظهار کرد: قطعاً این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم و کمیسیون بهداشت و درمان نیز بایستی این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم سرخس در مجلس افزود: آمار تلفات کرونا روزانه در حال افزایش است و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند، رکوردهای بالاتری را هم ثبت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کادر سلامت چندین ماه است که زیر فشار است و حقوق و دستمزد و ضرایب کارانه‌های ویژه بستری بیماران کرونا را هم اکثراً دریافت نکردند، بنابراین برای حفظ کادر درمان و در کنار آن داشتن تجهیزات پزشکی مناسب و رسیدگی و تأمین داروهای موردنیاز بیماران، وزارت بهداشت نیازمند منابع مالی است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: قطعاً وزارت بهداشت بدون منابع مالی توفیقی در تقابل با کرونا ندارد و به نظر می‌رسد در بسیاری از جاها عنان کار از دست رفته و اتفاقی که در پی آن افتاده این است که روزانه به‌صورت پیوسته بالای ۲۰۰ نفر فوتی داریم و این آمار بالایی است و به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای هم برای کنترل آن دیده نشده است.

نماینده مردم سرخس در مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای مهار کرونا باید از سوی دولت اعمال شود، گفت: یکی از این محدودیت‌ها می‌تواند محدودیت‌های جدی در ترددها و کنترل‌های سنگین‌تر باشد و در برخی جاها نیاز داریم تا از ظرفیت حوزه انتظامی و حتی جریمه‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه ریشه افزایش آمار مبتلایان به کرونا به‌صورت جدی باید کنترل شود، تصریح کرد: مثلاً برای بازگشایی مدارس هر استانی به یک سبک این کار را انجام داد و این بی‌برنامگی‌ها اثر خودش را می‌گذارد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: طبیعتاً در فصل پاییز دما در برخی روزها به صفر درجه می‌رسد و در پی آن شاهد شیوع برخی بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا و سرماخوردگی هم هستیم که این‌ها اگر با کرونا مکمل شوند، شاهد شرایط غیرقابل‌کنترلی خواهیم بود و ممکن است آمار فوتی‌ها حتی تا ۳۰۰ نفر در روز را رکورد بزند.

نماینده مردم سرخس در مجلس در پایان تأکید کرد: باید جمعی از اقدامات ترکیبی برای مهار کرونا صورت گیرد که در این رابطه رهبر معظم انقلاب هم به ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند تا برای مهار کرونا به کمک وزارت بهداشت بیاید.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس