تحقق ۹۸ درصدی میزان باسوادی در سرخس
تحقق ۹۸ درصدی میزان باسوادی در سرخس
دادمحمدی از تحقق 98 درصدی میزان باسوادی در شهرستان سرخس خبر داد.

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: موضوع سوادآموزی و حرفه‌آموزی جزو موضوعاتی است که توسط اداره آموزش‌وپرورش سرخس دنبال و برنامه‌های این حوزه از طریق سه مرکز یاددهی و یادگیری انجام می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با بیان اینکه یک مرکز یاددهی و یادگیری در شهر سرخس و دو مرکز دیگر در روستاهای سنگر و بزنگان فعال است، افزود: در مراکز یادگیری، آموزش سواد و همچنین آموزش حرفه‌هایی مانند خیاطی، گلیم‌بافی و گُل‌سازی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه یاددهی و یادگیری نهضت سوادآموزی، بیشترین حجم واگذارشده در استان به شهرستان سرخس در سال ۹۸ تعلق گرفت و تعداد ۴۸۰ نفر سوادآموز در کلاس انتقال، ۳۸۰ نفر در کلاس سوادآموز و ۵۲۳ نفر در کلاس تحکیم جذب شدند.

دادمحمدی با اشاره به تحقق میزان باسوادی در شهرستان سرخس به میزان ۹۸ درصد خاطرنشان کرد: کلاس‌های سال ۹۹ با حجم ۲۱۰ نفر در کلاس‌های سوادآموز، ۴۴۰ نفر در کلاس‌های انتقال و ۶۹۰ نفر در کلاس‌های تحکیم در حال اجرا است.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در پایان گفت: ۱۶۷ نفر آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی سرخس، طبق بخشنامه استخدامی تبصره ۱۰ماده ۱۷ استخدام شدند.

هفتم دی‌ماه سال ۵۸ حضرت امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند که آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت؛ تشکیل نهضت سواد‌آموزی از ثمرات انقلاب اسلامی است که توانسته تحولی بزرگ در کشور ایجاد کند و در این راستا سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، روز سوادآموزی نیز نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/