تحقق ۲۳ مصوبه سفر پارسال استاندار خراسان رضوی به سرخس/ خط انتقال آب سد دوستی به سرخس آماده بهره‌برداری رسمی است
تحقق ۲۳ مصوبه سفر پارسال استاندار خراسان رضوی به سرخس/ خط انتقال آب سد دوستی به سرخس آماده بهره‌برداری رسمی است
بخشی گفت: از 30 مصوبه سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس تاکنون 23 پروژه محقق شده و 5 پروژه دیگر طبق زمانبندی اجرایی در جریان است و برای دو پروژه باقی مانده که بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه مزداوند است هم کار خاصی انجام نشده است.

محسن بخشی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها درباره تحقق مصوبات سفر دی ماه پارسال استاندار خراسان رضوی به سرخس اظهار کرد: سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سرخس ۳۰ مصوبه داشت که برخی مصوبات در همان سال ۹۹، برخی تا اردیبهشت و شهریور ۱۴۰۰ و تعدادی هم بایستی تا پایان امسال محقق شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر بحث تامین آب شرب ۱۷ روستا از مجتمع گلزار بود که مجوز حفر چاه و نقشه‌برداری آن گرفته شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است؛ هرچند این پروژه پیشرفت مطلوبی ندارد، اما تلاش مسئولان استانی و شهرستانی این است که تا پایان شهریور این پروژه به بهره‌برداری برسد.

معاون فرماندار سرخس همچنین به پروژه تامین آب شرب دام برای ۲۲ روستای شهرستان اشاره و تصریح کرد: علمک برداشت آب شرب برای دام در دهانه شوریجه نصب شده و امور منابع آب شهرستان و آب منطقه‌ای استان هم قول مساعد دادند که اگر در نقطه‌ای دیگر هم موردنیاز باشد، حاضر به همکاری هستند.

بخشی به مصوبه دیگر این سفر که تحقق گازرسانی به سه روستای زالوغال، شورلق و چکودر بود اشاره و عنوان کرد: در روستای زالوغال انشعاب خرید در حال انجام است و برای روستاهای چکودر و شورلق هم خوشبختانه مرحله تست گاز به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: روند گازرسانی به ۲۶ روستای دیگر سرخس هم به دلایلی ازجمله اختلاف کارفرما و پیمانکار بر سر افزایش قیمت‌ها کُند شده که به همین منظور جلسه‌ای را با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تدارک دیدیم که دستگاه‌ها در این رابطه پاسخگو باشند.

معاون فرماندار سرخس ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که محقق نشده، پروژه بازنگری طرح‌های هادی روستایی است که البته شهرستان سهم خودش را انجام داده و به علت کم کاری بنیاد مسکن استان مردم ما ضرر می‌کنند و در دریافت خدمات با مشکلاتی مواجه هستند.

بخشی به پروژه مهم خط انتقال آب سد دوستی به سرخس اشاره کرد و افزود: تغییر و تحول این خط انتقال از محدوده روستای سنگر به سرخس انجام شده و شبکه زیر بار رفته است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۰ مصوبه سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس تاکنون ۲۳ پروژه محقق شده و ۵ پروژه دیگر طبق زمانبندی اجرایی در جریان است و برای دو پروژه باقی مانده که بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه مزداوند است هم کار خاصی انجام نشده است.

معاون فرماندار سرخس در پایان بیان کرد: ۵۰ درصد پروژه گردنه مزداوند که ترانشه‌برداری، تسطیح و رگلاژ بوده انجام شده و برای ۵۰ درصد دیگر کار هم به دلیل افزایش افسارگسیخته هزینه‌ها در سه مرحله مناقصه برگزار شده که متاسفانه هیچ پیمانکاری حاضر به شرکت نشده است.

انتهای پیام/