تحقق «کرامت انسانی»، شاه بیت حرکت و تفکر انقلابی امام روح الله
تحقق «کرامت انسانی»، شاه بیت حرکت و تفکر انقلابی امام روح الله
صدور انقلاب و مبارزه با استکبار و استعمار به عنوان بدترین نوع بردگی و جنایت علیه حقوق و کرامت انسانی، شاه بیت حرکت و تفکر انقلابی امام روح الله در شکستن هیمنه پوشالی قدرت‌های سلطه گر و روحیه بخشی و هویت بخشی به همه قربانیان استعمارزده در سراسر جهان بود.

به گزارش نسیم سرخس، نزدیک به دو دهه از تصویب بیانیه «حقوق بشر در اسلام» توسط سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۷۳ می گذرد؛ پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری و تحت زعامت امام خمینی (ره) در بهمن ۵۷ منادی و فریادگر آزادی، استقلال و توجه به حریت، شرافت، کرامت و حقوق بشر اسلامی و انسانی بود.

صدور انقلاب و مبارزه با استکبار و استعمار به عنوان بدترین نوع بردگی و جنایت علیه حقوق و کرامت انسانی، «شاه بیت حرکت و تفکر انقلابی امام روح الله» در شکستن هیمنه پوشالی قدرت های سلطه گر و روحیه بخشی و هویت بخشی به همه قربانیان استعمارزده در سراسر جهان بود.

۱۴ مرداد در تقویم رسمی کشور، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شد و این مولفه مهم با همراهی و همفکری اندیشمندان، سیاستمداران و قلم به دستان متعهد مسلمان و آزادی خواه، حرکتی مبارک و پرثمر برای جهان تشنه حقیقت و خسته از ظلمت و بشریت شد.

حق الله، حق الناس و حق النفس تاکید شده در تعالیم و آموزه های دینی، منتهی به امنیت و آرامش و آسایش و تامین جامع حقوق انسان ها خواهد شد که در فرهنگ سکولار غربی پی ریزی شده بر مادیگرایی و سودجویی دیوانه وار مدعیان حقوق بشر و تفکر امانیزم هیچ جایگاه، اهمیت و رسمیتی ندارد.

به خدمت گرفتن ماشین علم و تکنولوژی منهای معنویت، تولید روزافزون، مصرف گرایی بی رویه و مسابقه در به بردگی گرفتن انسان ها و چپاول ثروت ها و منابع سایر کشورها، وسایل و اسماء مختلفی را برای گول زدن و فریب افکار عمومی ایجاد می کند و خروارها بیانیه حقوق بشری را از طرف غربی ها بر قلم می آورد که فرسنگ ها با واقعیت ها فاصله دارد.

امروزه دموکراسی و حقوق بشر در لسان مستکبران عالم مشت آهنینی است بر فرق ملت ها و کشورهایی که می خواهند حداقل حقوق بشر در حق حیات و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند.

هر روز فریادهای کودکان زیرخروارها خاک و آوار در غزه و یمن و گرسنگی و فقر و احتیاج حیاتی در این کشورها و فلسطین و سوریه و کشورهای گرفتار جنگ آفریقایی و فروش میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات جنگی به سلاطین حق گریز و جلاد عربی، اشک تاسف بر چشمان انسانیت جاری می کند و سیاست های یک بام و دو هوای کشورهای بالانشین در سازمان کنفرانس اسلامی و سکوت معنادار رسانه های اسلامی و در غلاف شدن قلم ها را به سخره و تعجب می گیرد.

دین مبین اسلام پیوند و اتصال حقیقی و واقعی با حق و حقیقت دارد و به فرموده امام (ره) تا یک اتکای معنوی نباشد بشر اصلاح شدنی نیست و نمی تواند حقوق خود را احصاء و اعاده کند.

بازگشت به اسلام و تعالیم وحیانی دین، احیای نقش تمدنی و تاریخی اسلامی در تکامل اسلام و تعامل با انسان ها، مبارزه با زور و زر و تزویر، تبدیل حقوق بشر اسلامی به یک مطالبه جهانی، خارج شدن کشور های اسلامی از فشلی و انفعال و بی عملی، فعال شدن رسانه های اسلامی  و فعالان رسانه ای مدافع حقوق بشر، می تواند وضعیت نابسامان و آشفته سیاست های دوگانه و یا چندگانه حقوق بشر غربی را در افکار عمومی رسوا و طعم شیرین حقیقت را در کام مستضعفان عالم شیرین کند.

و در این گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و در این بین و در دوران پساترامپ و در حالی که حق مسلم کشور در برخورداری و بهره مندی از طعم توافق برجام تضییع شد، دستگاه دیپلماسی و مسئولان کشور می بایست فعالانه با تمرکز بر ارزش های انقلابی و اسلامی در مسیر احقاق حقوق حقه کشور و سایر ملل مظلوم با اقتدار فریاد حق خواهی و حق جویی را به گوش جهانیان برساند.

و تنها راه و مسیر و صراط مستقیم برای این منظور برای همه حق خواهان و حقیقت طلبان، راه امام روح الله و تبعیت از فرامین مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در ریلی است که در بهمن ۵۷ با اسلام ناب محمدی مسیرگزاری و بنا شد.

 

یادداشت از قاسم یعقوبی والا- فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس