تبلور «اقتصاد مقاومتی» در پالایشگاه گاز سرخس
تبلور «اقتصاد مقاومتی» در پالایشگاه گاز سرخس
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: بررسی های تولید این شرکت در چهار شاخه اصلی گاز ترش، گوگرد، تزریق و برداشت گاز و مقایسه آن در سال های 94 با 93 نشان از کارنامه درخشان عملکرد کارکنان، مسئولان و مدیران این واحد عظیم صنعتی در خطه شمال شرق کشور است.

ناصر اسلامی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: گاز ترش دریافتی از مخزن مزدوران در سال ۹۳ به میزان ۱۵ میلیارد و ۱۶۹ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال ۹۴ به ۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

 

وی اظهار داشت: همچنین گوگرد تولیدی از رقم ۶۱۸ هزار تن در سال ۹۳ به رقم ۶۲۶ هزار تن در پایان سال گذشته رسیده است که حاکی از افزایش هشت هزار تنی این محصول بوده است.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس تصریح کرد: با توجه به وجود بزرگترین واحد ذخیره سازی منطقه خاورمیانه در خانگیران سرخس، میزان تزریق انجام شده در سال ۹۴، یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال قبل از آن، ۵۷۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۸ درصد افزایش تزریق داشته ایم.

 

اسلامی تاکید کرد: این میزان تزریق، نوید بخش تضمین تامین انرژی مورد نیاز هموطنان در ماه های سرد سال بود به طوری که آمار برداشت نشان می دهد در ماه های آذر، دی و بهمن ماه ۹۴ به میزان ۷۷۷ میلیون متر مکعب از گاز ذخیره سازی شده برداشت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ مقدار ۱۶۱ میلیون متر مکعب معادل ۲۶ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس در پایان به تبلور اقتصاد مقاومتی در تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی در این مجتمع گازی اشاره کرد و گفت: بررسی های تولید این شرکت در چهار شاخه اصلی گاز ترش، گوگرد، تزریق و برداشت گاز و مقایسه آن در سال های ۹۴ با ۹۳ نشان از کارنامه درخشان عملکرد کارکنان، مسئولان و مدیران این واحد عظیم صنعتی در خطه شمال شرق کشور است.

انتهای پیام/