تاکنون از «ظرفیت های سرخس» در مسیر توسعه اقتصادی استفاده نشده است
تاکنون از «ظرفیت های سرخس» در مسیر توسعه اقتصادی استفاده نشده است
استاندار خراسان رضوی گفت: سرخس امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی مانند فرودگاه دارد اما تاکنون از این ظرفیت ها به درستی در مسیر توسعه اقتصادی و رفع محرومیت ها استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان سرخس با اشاره به وجود امنیت و اقتدار نظام اسلامی گفت: این میزان از وجود امنیت و نفوذ امنیتی در کشور ما سابقه ندارد و امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد و در حوزه سیاسی یک نظام مقتدر مردمی است.

 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در کشور ما در دوران انقلاب اسلامی علیرغم همه دشمنی ها و جنگ هشت ساله، زیرساخت های کم نظیری ایجاد شد.

 

رزم حسینی با بیان اینکه شهرستان سرخس امکانات بسیار زیادی دارد گفت: سرخس امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی مانند فرودگاه دارد اما تاکنون از این ظرفیت ها به درستی در مسیر توسعه اقتصادی و رفع محرومیت ها استفاده نشده است.

 

وی بیان کرد: هدف از اقتصاد، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار است؛ امکانات زیربنایی بسیار خوبی در سال های پس از پیروزی انقلاب به همت و تلاش همه دولت ها ایجاد شده است اما هدف اصلی که توانمندسازی و رفاه مردم بوده، هنوز تحقق نیافته است و اینکه وارد سرخس می شویم و می بینیم ۵۰۰۰ بیکار داریم یعنی یک جای کار اشکال دارد.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اشکال کار ما این است که ما با مردم صادقانه و شفاف سخن نگفتیم و اطلاعات را به طور شفاف به آنها ندادیم.

 

وی بیان داشت: کاری به سلیقه های سیاسی در کشور نداریم اما با وجود تلاش دولت ها در سال های اخیر آن چیزی که باید بشود، اتفاق نیفتاده است و مردم ما شغل مطمئن ندارند و از لحاظ دینی کسی که کار ندارد یعنی عزت ندارد و می تواند دچار آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد شود.

 

علیرضا رزم حسینی با اشاره به مثلث توسعه اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: یک ضلع این مثلث نمایندگان مجلس هستند که با رای مردم برای حل مشکلات اقتصادی و معشتی انتخاب شدند، یک ضلع کارگزاران حکومت هستند و کارگزارن حکومت به معنی فقط دولت نیست بلکه منظور کسانی است که از حکومت ارتزاق می کنند و شامل دولت، قوه قضائیه و نهادهای امنیتی و نظامی است.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:ضلع دیگر این مثلث سرمایه گزاران و کارآفرینان هستند و ائمه جمعه نیز ناظران عالی این مثلث اقتصادی هستند.

 

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی به خاطر ساختارهای فسادزا در کشور ما است، گفت: بروکراسی های اداری در کشور ما فسادزا است و اقتصاد را دچار انحراف کرده است و نباید از دولت دیوان سالار انتظار توسعه اقتصادی داشته باشیم و برخی می گویند نباید این حرف را زد چراکه تضعیف انقلاب است اما بنده معتقدم این حرف عین تقویت انقلاب است؛ اگر صادقانه این حرف ها به مردم گفته شود، همراهی شان مضاعف خواهد شد.

 

رزم حسینی بیان کرد: ائمه جمعه به عنوان ناظران بر مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را گسترش دهند و معرفی کنند  و برای اجرای اقتصاد مقاومتی فقط همدلی و همزبانی کافی نیست و باید همراهی و همکاری نیز وجود داشته باشد تا بتوان مردم را در حوزه اقتصادی توانمند کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: به منظور بهره گیری از ظرفیت های مردمی در مسیر توسعه و آبادانی، طرح مدل توسعه اقتصادی را در خراسان رضوی کلید زده ایم و تاکنون برای ۱۶ منطقه، معین اقتصادی تعیین شده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه معین اقتصادی با حضور در روستاها مسائل اقتصادی را آموزش و راهبری می کند تا مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی توانمند شوند، گفت: آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان سرخس هم از لحاظ معنوی در بین مردم جایگاه خوبی دارد و در حوزه اقتصادی مدیران لایقی را دارا است و می توانند در این حوزه کمک زیادی به شهرستان سرخس بکنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس