برای نخستین بار تانک فلّاق در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ عملیاتی شد.

به گزارش نسیم سرخس، برای نخستین بار تانک فلّاق در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر سید علی محرابی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش بیت المقدس ۲۸ اظهار داشت: امروز مرحله سوم «رزمایش بیت‌المقدس ۲۸» عملیات ترکیبی پدافند در سطح اجرا می‌شود.

وی در این‌باره افزود: عملیات پدافند در سطح یک عملیات بسیار حساس با پیچیدگی‌های خاص خود است؛ که در آن باید همه رسته‌های نیروی زمینی اعم از زرهی، بالگردی، پیاده، جنگال، مخابرات، و پهپادی به‌طور هماهنگ با یکدیگر ترکیب شوند و فرماندهی و کنترل هوشمندانه‌ای را در برابر نیروهای مهاجم اجرا کنند.

معاون عملیات نزاجا با اشاره به نقش یگان پهپادی در این رزمایش گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی و رزمی استفاده می‌شود.

امیر محرابی به ارتقاء پهپادهای نزاجا و نصب تجهیزات جدید روی آن‌ها اشاره و تصریح کرد: کار ویژه‌ای که در این رزمایش توسط یگان پهپادی انجام می‌شود، این است که در حوزه جنگال و جَمِر کردن منطقه از آنها استفاده می‌شود. یگان پهپادی بخشی از عملیات روانی را نیز در این رزمایش به عهده دارد.

وی همچنین درخصوص حضور بالگردهای نزاجا در رزمایش عنوان کرد: در مرحله سوم رزمایش، بالگردهای هوانیروز جهت پشتیبانی از نیروهای سطحی هم در بخش آفند و هم در بخش پدافند اجرای عملیات می‌کنند.

همچنین، امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح ۱۲.۷ است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

انتهای پیام/