بیکاری گریبان‌گیر جوانان سرخسی است/ سرمایه‌گذار سرخسی با ایجاد اشتغال باید آقای خودش باشد
بیکاری گریبان‌گیر جوانان سرخسی است/ سرمایه‌گذار سرخسی با ایجاد اشتغال باید آقای خودش باشد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: شهرستان سرخس روی منابع عظیم خوابیده است؛ نبض ترانزیت کشور امروز در سرخس می‌زند، اما بیکاری گریبان‌گیر جوانان سرخسی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم این است که بتوانند با حضور مسئولان در جمع مردم بخشی از مصیبت‌ها و مشکلات آن‌ها را جبران کنند.

امام جمعه سرخس افزود: مسئول باید در جمع مردم باشد و اوضاع را تبیین کند و مردم هم کمک کنند تا مشکلات یکی یکی حل و فصل شوند؛ گرانی و تورم‌های افسارگسیخته، عدم نظارت‌ها و بیکاری زیاد مردم را رنج می‌دهد و این مشکلات جای هیچ‌گونه انکار هم ندارد.

وی تصریح کرد: رنج‌ها هستند، اما مردم با بصیرت ما با وجود مشکلات، هرگز آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزند؛ شاهد وحدت و امنیت در کشورمان هستیم و خدای نکرده اگر امنیت به خطر بیفتد، باید منتظر حوادثی که در سوریه و لیبی و برخی کشورها افتاد، باشیم.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای حل مشکلات مردم از راه‌های میان‌بر استفاده کنند، افزود: مسئولان برای حل مشکل چندین ساله آب شرب روستاهای شورلق و بزنگان از راه‌های میان‌بر استفاده کردند.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: دیروز سفر استاندار محترم خراسان رضوی را به شهرستان سرخس داشتیم؛ رفتند سراغ ۲ تونل جاده جدید سرخس که مردم را خسته کرده است؛ مردم می‌گویند کی جاده مرگ قرار است، تکمیل شود.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: استاندار خراسان رضوی با قاطعیت ضرب‌العجل تعیین کردند تا ظرف یک‌سال آینده پروژه جاده سرخس از مزداوند تا گنبدلی تکمیل شود و ما هم به این دستور استاندار امیدوار هستیم.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: همچنین استاندار محترم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز حضور یافتند و چندین پروژه سرمایه‌گذاری کلنگ‌زنی شد؛ هرچند از کلنگ‌زنی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان خاطره خوشی نداریم، اما امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرف زمانی که تعیین شده، شاهد رونق اشتغال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری این پروژه‌ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر مشکل اشتغال شهرستان را می‌تواند حل کند؛ از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان خبرهای خوشی می‌رسد و روحیه و عزم جهادی امروز در مسئولان این منطقه دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: سرخس روی منابع عظیم خوابیده است؛ نبض ترانزیت کشور امروز در سرخس می‌زند، اما بیکاری گریبان‌گیر مردم و جوانان ما است.

امام جمعه سرخس گفت: دولت سیزدهم قول داده کارهای نشدنی را انجام دهد، اما قطعا ما انتظار معجزه هم نداریم؛ یکی از علت‌های اغتشاشات اخیر ایجاد ناامنی در کشور بود؛ اقتصاد ما با اقدامات دولت سیزدهم در حال رشد است و دشمن این را بر نمی‌تابد؛ نشانه‌های صدق را در این دولت می‌بینیم.

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مردم شهرستان سرخس باید با سرمایه خودشان اشتغال ایجاد کنند، افزود: سرمایه‌گذار سرخسی با ایجاد اشتغال باید آقای خودش باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به برگزاری جام حهانی فوتبال در قطر تصریح کرد: در جام جهانی نقشه این بود که رابطه کشورهای عربی با اسرائیل حسنه شود، اما به لطف خدای متعال جام جهانی، جام جهانی فلسطین شد و شاهد حمایت کشورهای عربی از فلسطین بودیم.

انتهای پیام/