پسر 16 ساله هندی از بیماری عجیبی رنج می‌برد که تمام صورت وی را تحت تأثیر قرار داده است و شدّت بیماری‌اش موجب شده تا دوستان و همسایه‌ها از او و خانواده‌اش دوری کنند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، پسر ۱۶ ساله هندی از بیماری عجیبی رنج می‌برد که تمام صورت وی را تحت تأثیر قرار داده است.

این نوجوان که “Mithun” نام دارد، از شرایط بسیار نادر ژنتیکی رنج می‌برد و اکنون به علت شرایط بدنی خاصّ خود، از ارتباط با دیگران محروم شده است.

خانواده این نوجوان که در شمال شرقی هند و در ایالت “Bihar” زندگی می‌کنند، شرایط مالی بسیار ضعیفی دارند که از پس هزینه‌های درمان فرزندشان برنمی‌آیند.

“Mithun” از وضعیتی که به نام نوروفیبروماتوز شناخته می‌شود، رنج می‌برد؛ نوروفیبروماتوز یک بیماری ژنتیکی است که اعصاب و پوست را گرفتار می‌کند. در این بیماری تومورهای خوش‌خیم غیر سرطانی در مسیر اعصاب رشد می‌کنند و این رشد موجب بروز مشکلاتی در پوست و استخوان‌ها می‌شود.

به گفته پزشکان شدیدترین نوع این بیماری در این نوجوان هندی بروز کرده است و تا به حال موردی مشاهده نشده است که این چنین گرفتار بیماری نوروفیبروماتوز شود.

خبرنگاری که بواسطه تهیه گزارش در جریان بیماری این نوجوان هندی قرار گرفت توانست با کمک‌های خیّرین بیش از ۱۰ هزار پوند برای عمل جراحی “Mithun” جمع‌‌‌آوری کند تا وی در اولین فرصت و با فراهم شدن شرایط روحی و جسمی مناسب تحت عمل جراحی قرار گیرد.

انتهای پیام/