بیمارستان‌های پذیرنده نوزاد معتاد در مشهد تعیین شدند
بیمارستان‌های پذیرنده نوزاد معتاد در مشهد تعیین شدند
عابدین زاده از تعامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بهزیستی خبرداد و گفت: قرار بر این شد که نوزادان درگیر اعتیاد زیر 28 روز توسط بیمارستان‌های امام رضا، قائم و هاشمی نژاد، نوزادان 28 روز تا 7 سال توسط بیمارستان اکبر و کودکان 7 سال به بالا در بیمارستان ابن‌سینا مشهد تحت درمان قرار بگیرند.

به گزارش نسیم سرخس، نیره عابدین زاده، معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با حواشی اخیر بیمارستان‌های مشهد پیرامون عدم پذیرش نوزادان معتاد اظهار کرد: پس از پیگیری‌ و نظارت‌های متعدد بر چگونگی فرآیند پذیرش کودکان و نوزادان معتاد در مشهد، مراکز درمانی برای پذیرش این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعیین‌شده‌ است.

وی افزود: طی نشستی که با حضور دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراکز درمانی بهزیستی، دادگستری و جمعی از پزشکان متخصص برگزارشده است بنابراین شد که بیمارستان‌های متولی امر معضل ترک اعتیاد کودکان را مرتفع کنند.

معاون دادستان مشهد خاطر نشان کرد: بنابراین تعامل، قرار بر این شد که نوزادان زیر ۲۸ روز توسط بیمارستان‌های امام رضا، قائم و هاشمی نژاد، نوزادان ۲۸ روز تا ۷ سال توسط بیمارستان اکبر و کودکان ۷ سال به بالا در بیمارستان ابن‌سینا مشهد تحت درمان قرار بگیرند.

وی افزود: همچنان روند نظارت بر پذیرش نوزادان معتاد در بیمارستان‌های مشهد از سوی دادگستری ادامه دارد و اگر مرکز درمانی به‌صورت غیرموجه از پذیرش این افراد امتناع کند مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

عابدین زاده تصریح کرد: کودکان معتاد معمولاً همراهی ندارند و توسط اورژانس اجتماعی به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و باوجوداینکه درمان بدون همراه از حیث عاطفی عواقب مخاطره‌آمیزی در روحیه کودکان دارد این افراد بدون همراهی در بیمارستان‌ها معالجه می‌شوند.

وی افزود: مقررشده است که سازمان بهزیستی علی‌رغم کمبود نیرو و عدم توجه به دستور‌العمل‌ها، این مانع را در روند معالجه کودکان معتاد برطرف کند.

معاون دادستان مشهد بابیان این‌که برای بهبود وضعیت کودکان معتاد در شهر مشهد می‌توان از ظرفیت مردمی استفاده کرد تصریح کرد: افراد داوطلب می‌توانند با اعلام آمادگی خود به بهزیستی در روند ترک اعتیاد کودکان معتاد که با درد و استرس دست‌وپنجه نرم می‌کنند همراهشان باشند.

انتهای پیام/