سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت روز ارتش تاکید کرد: وحدت و یکپارچگی ارتش و سپاه با مأموریت‌های مستقل و هم‌راستا از عناصر مهم استحکام و آمادگی دفاعی کشور است.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۲۹ فروردین ماه یاد‌آور یکی از رخدادهای ماندگار و الهام‌بخش در تاریخ انقلاب اسلامی است که بر پیشانی آن اقدام راهبردی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در خنثی‌سازی توطئه تضعیف و انحلال ارتش و ایجاد زمینه‌های لازم برای تولد ارتشی مقتدر و مکتبی در تقویت ظرفیت‌های نظام و ملت ایران برابر جبهه ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده میهن اسلامی می‌درخشد.

این بیانیه می‌افزاید: ناکامی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی در اجرای توطئه خطرناک حذف ارتش، حضور ارتشیان غیور و دلاور در کنار سایر مدافعین کشور و انقلاب در راستای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که به‌ویژه در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای تاریخ ساز و آموزنده دارد را رقم زد. اینک با گذشت ۳۶ سال از تصمیم حکیمانه امام راحل(ره) ارتش جمهوری اسلامی توانسته است خود را به‌عنوان یک سازمان نظامی مقتدر حرفه‌ای و تأثیرگذار و امنیت‌آفرین برای مردم و هراس‌ناک برای دشمن مطرح کند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: وحدت و یکپارچگی ارتش و سپاه با ویژگی‌ها و دامنه‌های مأموریتی متفاوت در چارچوب یک دکترین دفاعی واحد به لحاظ ارتباطات، تعاملات و همکاری‌های راهبردی و احتساب عمق استراتژیک یکی برای دیگری یکی از ابداعات و اختراعات انقلاب اسلامی و مزیت‌های منحصر به فرد سازمان نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران است که ناکامی اهداف شیطانی دشمنان در عرصه‌ ایجاد اختلاف و ابهام‌‌افکنی در نیروهای مسلح و مدافع میهن اسلامی شده است.

در این بیانیه با تبریک فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی به فرماندهان و کارکنان غیور و ولایت‌مدار این سازمان از حماسه‌آفرینی‌های شهیدان و جانبازان و رزمندگان ارتش عزیز تجلیل شده است.

در پایان بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید شده است: ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دفاعی امروز میهن اسلامی که در سایه تأسی به وصایای جاودان امام راحل‌ و منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری و فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای عزیز و هوشمندی و هوشیاری نیروهای مسلح و مجاهدان و متخصصان عرصه صنعت دفاعی بومی و بازدارنده کشور در نقطه‌ای از اطمینان و کارآمدی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز قرار دارد که هرگونه خطای راهبردی دشمن در ورود به تهدیدات عملی علیه جمهوری اسلامی را با پاسخ قاطع، شدید و ویران‌کننده مواجه خواهد ساخت. این حقیقتی است که سردمداران نظام سلطه و استکبار را وادار به اعتراف و اعلام شکست به کارگیری احتمالی گزینه نظامی علیه ایران کرده است.

 انتهای پیام/