بومی سازی دستگاه کنترل دور پمپ های گردش آمین واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه سرخس
بومی سازی دستگاه کنترل دور پمپ های گردش آمین واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه سرخس
کارشناس ارشد ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از بومی سازی دستگاه کنترل دور پمپ های گردش آمین در واحدهای تصفیه گاز این شرکت خبر داد.

مهدی توجکی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به اهمیت پمپ‌های گردش آمین در فرآیند تصفیه گاز و حساسیت بالای کنترل این ماشین‌آلات دوار و کمبود قطعات یدکی سیستم کنترل قبلی در زمان تحریم‌ها و هزینه بالا و زمان‌بر بودن تأمین این تجهیزات، در سال ۹۱ پروژه‌ای با عنوان «بومی‌سازی سیستم‌های کنترل دور پمپ‌های گردش آمین» تعریف شد.

 

کارشناس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران افزود: با مشارکت یکی از شرکت‌های داخلی اولین نمونه آن ساخته و در سال ۹۲ در واحد تصفیه گاز شماره چهار این مجتمع نصب شد.

 

توجکی تصریح کرد: بعد از دو سال آنالیز شرایط کنترلی و تحلیل داده‌های ثبت‌شده مشکلات و نواقص موجود با همکاری و مشارکت شرکت داخلی برطرف و نمونه اولیه تکمیل شد.

 

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون و بعد از ۱۷ هزار و ۵۲۰ ساعت کارکرد موفق، خوشبختانه هیچ خطای کنترلی نداشته‌ایم و در حال حاضر دستگاه کنترل دور بومی‌شده و بر روی توربین‌های گردش آمین دوم و سوم واحد تصفیه گاز شماره چهار نصب شد.

 

کارشناس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران خرید خارجی این دستگاه را ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این دستگاه توسط شرکت ایرانی با ۱۵۰ میلیون ریال ساخته‌ شده است.

 

توجکی تأکید کرد: اجرای این پروژه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی را به همراه داشته است که در صورت نصب در سایر پالایشگاه‌ها و صنایع افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این واحد با محوریت قرار دادن اصل خودکفایی و با تکیه‌بر دانش و تخصص نیروی انسانی، زمینه رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم آورده است و گام‌های عملی را در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته است.

انتهای پیام/