بودجه فعلی برای اتمام پروژه های نیمه تمام کافی نیست/ به دنبال جذب اعتبار ملی برای شهرستان سرخس هستیم
بودجه فعلی برای اتمام پروژه های نیمه تمام کافی نیست/ به دنبال جذب اعتبار ملی برای شهرستان سرخس هستیم
منتخب مردم سرخس در مجلس دهم بابیان اینکه با بودجه فعلی نمی‌توان پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان سرخس را به بهره برداری رساند، گفت: به دنبال جذب یک اعتبار ملی برای شهرستان هستیم تا پروژه‌ها پیشرفت و توسعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها که صبح امروز (شنبه) در فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام شهرستان سرخس برگزار شد، گفت: در نظام اسلامی هم بعد اسلامیت و هم جمهوریت را داریم و حاکمیت با رأی و تفکر مردم ایجاد می‌شود.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم افزود: نواقصی در قانون شوراها وجود دارد و چون شغل محسوب نمی‌شود بسیاری از شوراهای ما با سختی‌هایی مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: در حوزه دهیاری‌ها واریزی‌هایی از محل مالیات ارزش افزود داریم اما در هزینه کرد، دست دهیاران بسته است.

 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی را داریم، خاطرنشان کرد: جلساتی درباره اصلاح قانون شوراها با مدیران استانی و کشور داشتیم و قطعاً پیگیر اصلاح قانون شوراها در مجلس خواهم بود.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم گفت: دهیارانی که ۲۳ مسئولیت به آن‌ها واگذار می‌شود دارای محدودیت‌هایی هستند که فقط به‌وسیله اصلاح قانون می‌توان به آن‌ها کمک کرد.

 

وی به اولویت فعالیت‌های خود در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه اشاره و تصریح کرد: اولویت فعالیت‌های ما پیگیری اتمام پروژه‌هایی است که در ادوار گذشته نیمه‌تمام و ناتمام باقی‌مانده است.

 

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: در کل کشور ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام و در استان خراسان رضوی ۲۸۰ پروژه استانی نیمه‌تمام داریم که با بودجه عمرانی فعلی بهره‌برداری از آن‌ها ۲۸ سال به طول می‌انجامد.

 

منتخب مردم سرخس در مجلس دهم بابیان اینکه با بودجه فعلی نمی‌توان پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان را به اتمام رساند، خاطرنشان کرد: به دنبال جذب یک اعتبار ملی برای شهرستان هستیم تا پروژه‌ها پیشرفت و توسعه داشته باشند.

 

وی تصویب قوانین درست در مجلس شورای اسلامی، پیگیری مطالبات مردمی، پیگیری جذب اعتبارات ملی برای حوزه انتخابیه و نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها را از وظایف اصلی نماینده مجلس عنوان کرد.

 

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش کنند تا کارهای ناتمام را در این یک سال باقی‌مانده به بهره‌برداری برسانند و ثمره آن را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/