بهانه جدید برای حمله به اسلام/ تروریست ها باز هم به بد و خوب تقسیم می شوند
بهانه جدید برای حمله به اسلام/ تروریست ها باز هم به بد و خوب تقسیم می شوند
آنچه از واکنش ها و پیام ها و ادعاها نسبت به حادثه نیس فرانسه بر می آید، بهانه ای تازه برای حمله به اسلام و حضور نظامیان کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش نسیم سرخس، درحالی صدها کودک، زن و مرد در کشورهای مسلمان هر روز کشته می شوند که خبری از آنها در رسانه های به اصطلاح حقوق بشر طلب دیده نمی شود؛ اما فقط کافی است تا حتی یک نفر در کشورهای غربی به دست تروریست های تکفیری کشته شود، چندثانیه طول نمی کشد که این اتفاق به تیتر یک رسانه های غربی تبدیل می شود، رسانه هایی که ادعای حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است.

 

شامگاه پنجشنبه منابع رسمی از حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس فرانسه خبردادند که دست کم ۸۰ نفر کشته شدند. خبرها همچنین حاکی از مجروح شدن دهها نفر است که حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 

آنچه قابل توجه است مانور گسترده رسانه های غربی برای این حادثه تروریستی است. گرچه هرگونه اتفاقی برای مردم بی گناه محکوم است و باید دنیا از تروریسم خالی شود اما باید نسبت به اقدامات تروریستی به یک چشم نگاه کرد.

 

«ترس در نیس» روز گذشته تیتر یک رسانه های غربی شد اما هیچگاه ترس در یمن، ترس در سوریه، ترس در عراق، ترس در افغانستان، ترس در پاکستان، ترس در بحرین، ترس در فلسطین و ترس در دیگر کشورهای اسلامی در رسانه های غربی که مدعیان دروغین حقوق بشر هستند جایی ندارد.

 

رسانه های غربی به محض اینکه در فرانسه حمله تروریستی صورت گرفت آن را تیتر یک خود کردند، روسای جمهور کشورهای مختلف این اتفاق را محکوم کردند اما همین مدعیان حقوق بشر در قضیه ای مانند قضیه سوریه از همین تروریست ها حمایت می کنند؛ از نگاه این رسانه ها حمله تروریست ها به مردم سوریه «خوب» است اما اگر همین تروریست ها به کشورهای غربی حمله کنند می شوند «بد».

 

خبرگزاری سی.ان.ان در گزارشی ویژه به این حادثه تروریستی پرداخت و با تیتر «حمله روز باستیل» واکنش ها به این حادثه و آخرین اخبار آن را منعکس کرد؛ این رسانه غربی حتی توئیت های شخصیت های غربی را پوشش داده است.

 

خبرگزاری رویترز و نیویورک تایمز نیز این حادثه را پوشش دادند و مدعی شدند عامل تروریستی یک تونسی الاصل بوده است.

 

سازمان ملل که در چند وقت اخیر عربستان سعودی را با چند مشت دلار از لیست کشورهای کودک کش خارج کرد و نسبت به مردم یمن بی تفاوت بود، کشتار مردم نیس فرانسه را بزدلانه توصیف و آن را محکوم کرد.

 

فرانسوا اولاند نیز در واکنش به این حادثه با اعلام اینکه ما در جنگ با تروریسم قرار داریم سه ماه دیگر قانون حالت فوق‌العاده را تمدید کرد. وی همچنین تاکید کرد که از این پس حضور فرانسه را در سوریه و عراق تقویت خواهد کرد.

 

همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ضمن اعلام همبستگی با فرانسه این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

 

آنچه از واکنش ها و پیام ها و ادعاها نسبت به این حادثه بر می آید، بهانه ای تازه برای حمله به اسلام و حضور نظامیان کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا است، به خصوص اینکه عامل تروریستی یک فرد تونسی الاصل معرفی شده و رئیس جمهور فرانسه نیز از حضور نظامیان کشورش در سوریه و عراق خبر داده است.

انتهای پیام/