بصیرت و غیرت انقلابی آیت الله یزدی مثال‌زدنی بود
بصیرت و غیرت انقلابی آیت الله یزدی مثال‌زدنی بود
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی شخصیتی جامع بودند که هم غیرت انقلابی و هم بصیرت مثال‌زدنی در امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتند و تا آخرین لحظه عمر همراه و همگام با ولایت حرکت کردند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تسلیت درگذشت عالم مجاهد، پارسا و عمار زمان، آیت الله محمد یزدی اظهار کرد: ایشان شخصیتی جامع بودند که هم غیرت انقلابی و هم بصیرت مثال‌زدنی در امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتند و قطعا فقدانشان برای انقلاب و اسلام سخت است.

امام جمعه سرخس افزود: فقدان چنین شخصیتی به اصل نظام اسلامی لطمه وارد می‌کند و امیدواریم این جای خالی را شاگردان ایشان پر کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مرحوم آیت الله یزدی این بود که ذره‌ای عقب‌تر و ذره‌ای جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرکت نکردند و همراه و همگام با ولایت بودند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: این عالم مجاهد به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ داشت و در اوج فتنه‌های گوناگون از ابتدای انقلاب تاکنون با وجود اینکه برخی از خواص ریزش و لغزش کردند، ایشان با بصیرت مثال‌زدنی، نه تنها ذره‌ای لغزش نکردند، بلکه دیگران را هم از لغزش نجات دادند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: مجاهدت‌های فقهی و علمی آیت الله یزدی با وجود مسئولیت‌های خطیر سیاسی که داشتند و این مسئولیت‌ها نیازمند بصیرت و کیاست است، تعطیل نشد و حوزه علمیه قم بهره‌ زیادی از علم این عالم برد.

وی تصریح کرد: الحمدلله این عالم انقلابی تا آخرین لحظه عمر، ایمان راسخ به مبانی انقلاب اسلامی و استقامت در راه را داشتند و در مسیر ولایت که مسیر اسلام ناب بود، حرکت کرد.

انتهای پیام/