رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور می‌شود، گفت: هزینه های بالای تولید و افزایش واردات باعث شده تا "آساک، تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه ایرانی در کشور تعطیل شود.
محمد خادم منصوری، در رابطه با تعطیلی کارخانه دوچرخه سازی آساک قوچان به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: این واحد تولیدی قدمتی بیش از ۳۵ سال دارد که حدود ۱۰ سال پیش به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده بود. اما در دو سال گذشته مدیریت این شرکت اقدام به راه اندازی مجدد این واحد تولیدی کرده بود.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای تولید به همراه واردات گسترده دوچرخه از چین باعث شد تا تولید محصول برای این کارخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه سازی کشور محسوب می‌شد که با تعطیلی آن باید تدبیر جدی برای صنعت دوچرخه سازی کشور گرفته شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کارخانجات اقدام به واردات و مونتاژ دوچرخه می‌کنند اما فقط مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان بود که به تولید محصولات داخلی اقدام می‌کرد.
خادم منصوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی متأسفانه هم اکنون تعطیل شده است، گفت: سالیانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور می‌شود این درحالی است که نیاز داخلی ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است. در این شرایط به طور حتم تولیدکننده داخلی نمی‌تواند سهمی از بازار دوچرخه کشور را داشته باشد.
برای بررسی چند و چون تعطیلی این کارخانه و گفت وگو با مدیرعامل آن، خبرنگار تسنیم تماس های متعددی با دفتر مرکزی مجتمع صنعتی دوچرخه سازی آساک در مشهد گرفت اما در پاسخ به این تماس ها اپراتور اعلام کرد که این شماره موقتاً مسدود می باشد.
انتهای پیام/