برگزاری مجالس امام حسین(ع) با حفظ مسائل بهداشتی مصداق امر به معروف در کار فرهنگی است
برگزاری مجالس امام حسین(ع) با حفظ مسائل بهداشتی مصداق امر به معروف در کار فرهنگی است
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: برگزاری مجالس امام حسین (ع) با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در کارهای فرهنگی است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تاکید بر اینکه دهه اول ماه محرم، دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: دهه اول محرم، دهه رشد و ارتقا است؛ چون در این دهه می‌توانیم با توسل و و عرض ارادت به امام حسین علیه‌السلام که سفینه نجات امت است، نزدیک شویم.

امام جمعه سرخس افزود: ماهیت اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام این بود که آن انحرافی که در امت رسول خدا به وجود آمده بود و در اثر این انحراف حاکمان ظالمی چون یزید خود را خلیفه مسلمین معرفی و اقسام ظلم را مرتکب می‌شدند و ستم آن‌ها به مردم می‌رسید، علیه این ظلم قیام کند.

وی بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام اصل اسلام را در خطر دیدند و با اهدای جان خودشان و عزیزانشان با این پدیده منکر زمان مبارزه کردند و خودشان را در معرض شمشیر قرار دادند و قطعه قطعه شدند تا خون مطهر آن‌ها درخت اسلام را آبیاری کند و اسلام از نابودی خارج شود.

حجت‌الاسلام برای اینکه این قیام امام حسین علیه‌السلام برای همیشه در طول تاریخ زنده بماند، اولیای دین امر کردند که حتما اقامه عزا برای امام حسین علیه‌السلام داشته باشیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: با حرارت حسینی در همه زمان‌ها باید علیه حاکمان ظالم مبارزه و تن به ذلت ندهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در کار فرهنگی پایبندی به موازین شرعی و رعایت قوانین است، تصریح کرد: دشمنان ما می‌دانند که از مجالس حسینی، معرفت و بصیرت حسینی به وجود می‌آید، بنابراین بزرگ‌ترین مانع و عامل شکست آن‌ها همین مجالس امام حسین علیه‌السلام است و برای اینکه این مجالس را از حقیقت خودش خارج کنند، نقشه‌ها دارند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: یکی از منکراتی که در جامعه در حال شیوع است و باید نهی از منکر کنیم، این است که در مجالس امام حسین علیه‌السلام نباید کاری بکنیم که سلامت جامعه به خطر بیفتد و مجالس ما مورد طعنه دشمنان واقع شود.

امام جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام جانشان را برای سلامت روحی جامعه فدا کردند، گفت: مجالس امام حسین علیه‌السلام تاکنون نقطه ضعفی نشان ندادند و بالاترین رعایت‌ها را ما در مجالس امام حسین علیه‌السلام و نماز جمعه‌ها شاهد بودیم، بنابراین نباید با نقض پروتکل‌ها که از منکرات است، جان افراد به خطر بیندازیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام با حفظ پروتکل‌های بهداشتی یک معروف و کار فرهنگی تمیز است، تصریح کرد: برای مهار ویروس منحوس کرونا راهی نداریم، جز رعایت موازین بهداشتی، تقویت روحیه و ایمان و ایستادگی در مقابل این ویروس منحوسی که قدرتمندتر شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری افزود: مجالس امام حسین علیه‌السلام معدن ایمان و توکل و حفظ روحیه و تقوا است و هر کس این‌ها را داشته باشد، می‌تواند همراه با رعایت مسائل بهداشتی بر این ویروس غلبه کند.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: باید مردم را برای رعایت مسائل بهداشتی اعتقادی بار بیاوریم و در مجالس امام حسین علیه‌السلام سخنران و مداح ما باید ضمن تقویت روحیه اعتقادی، عزاداران را به رعایت مسائل بهداشتی ترغیب کنند، همچنان که امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا که قطرات آب به قیمت جان بود، یکی از کارهایی که انجام دادند، این بود که آب را برای مسائل بهداشتی تهیه و بدن‌های خودشان را طیب و طاهر کردند.

وی یکی از معروف‌های فراموش شده را معروف فراموش شده را توسل و تضرع در خانه اهل بیت و امام حسین علیه‌السلام است؛ امروز علاوه بر حفظ موازین بهداشتی که باید همگان رعایت کنند، توسل به امام حسین علیه‌السلام است تا از این بحران عبور کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان گفت: ماهیت اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام را که امر به معروف و نهی از منکر است را باید در زندگیمان پیاده کنیم

انتهای پیام/