برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۱۶۴ گروه جهادی بسیج در سرخس
برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۱۶۴ گروه جهادی بسیج در سرخس
آذرکیش گفت: همزمان با هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی۲ با حضور 164 گروه جهادی عمومی و تخصصی بسیج در شهرستان سرخس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس در نشست خبری هفته بسیج که با حضور اصحاب رسانه در محل اتاق جلسات سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهل‌وسومین سال روییدن شجره طیبه بسیج در بستر قلب‌های با ایمان امت اسلامی است.

فرمانده سپاه سرخس افزود: بسیج با نگاهی عالمانه از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد و به معجزه انقلاب اسلامی تبدیل شد.

وی به برکات بسیج اشاره و بیان کرد: برکات بسیج از بدو تولد خودش و دوران دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد و سند قطعی آن هم تقدیم بیش از ۹۰ هزار شهید بسیجی است.

آذرکیش عنوان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس در عرصه محرومیت‌زدایی، عمرانی و فرهنگی ورود کرد و برکاتی هم به دنبال داشت.

فرمانده سپاه سرخس ادامه داد: کارنامه بسیج در دوران مبارزه با کرونا، کارنامه درخشانی است؛ امروز هم در تامین امنیت مردم بسیج در وسط میدان است.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگی ترکیبی است، افزود: این جنگ وظیفه ما و اصحاب رسانه را بیشتر می‌کند که به مسئله جهاد تبیین بپردازیم.

آذرکیش گفت: امروز هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، اگر به وظیفه خودش درست عمل کند، توانسته تفکر بسیجی را گسترش دهد.

فرمانده سپاه سرخس با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است، اجرایی می‌شود، گفت: در نخستین روز از هفته بسیج رزمایش گروه‌های جهادی فاطمی را با حضور ۱۲۸ گروه جهادی عمومی داریم؛ همچنین ۳۶ گروه جهادی تخصصی به تعداد ۱۳۰۰ نفر بسیجی در عرصه‌های پزشکی، عمرانی، دامپزشکی، دامپروی، کشاورزی، علمی پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی به مردم در هفته بسیج ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: همزمان با دومین روز از هفته بسیج، رزمایش گشت‌های رضویون بسیج را داریم که پایگاه‌های بسیج شهرستان نمایش اقتدار امنیت را برگزار می‌کنند.

آذرکیش عنوان کرد: در روز سوم از هفته بسیج اجرای رزمایش سواد رسانه و رویداد کتایخوانی «صعود چهل‌ساله» را در بستر فضای مجازی داریم؛ همچنین پایگاه علمی انصارالرضا(ع) در این روز افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی در سطح شهر و روستاهای شهرستان داریم؛ همچنین کارگاه‌های جهاد تبیین در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز سوم آذرماه که به نام بسیج مظهر جهاد و شهادت نام‌گذاری شده، رزمایش ایثار و شهادت را با حضور در گلزار شهدای شهر و روستاها داریم؛ همچنین در این روز یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.

آذرکیش عنوان کرد: در ششمین روز از هفته بسیج گروه‏‌های تربیتی صالحین بسیج در قالب میقات صالحین در میعادگاه نماز جمعه شهرستان حضور پیدا می‌کنند؛ در این روز نمایش فیلم‌های انقلابی  را در روستاهای شهرستان توسط سینما سیار انقلاب داریم؛ همچنین یادواره بزرگ شهدای دهستان خانگیران و شهدای امنیت اخیر در این روز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سرخس بیان کرد: در آخرین روز از هفته بسیج رزمایش اقتدار بسیج با حضور گردان‌های بیت‌المقدس، گردان‌های امنیتی امام علی(ع) و کوثر و گردان امام حسین(ع) در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

آذرکیش در پایان گفت: همزمان با هفته بسیج امسال، ۶۳ عنوان برنامه به همت سپاه و بسیج و با همکاری دفتر امامت جمعه، فرمانداری و تمامی دستگاه‌های اجرایی در ۱۲۸ پایگاه مقاومت بسیج شهرستان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
  • نویسنده : احسان بابائی